خبرهای داغ:
معبودی به کارگیری ثروت حضرت خدیجه (س) در دین اسلام را عامل ترویج، نگهداری، دفاع ازاسلام و پیامبر الهی دانست و افزود: مهمترین اصل در کار جهاد بکار گیری ثروت می باشد و همین حرکت جهادی ایشان سبب شد تا اسلام در ایامی که در غربت و مظلومیت بود، سر بلند کند.
کد خبر: ۸۵۵۶۸۸۵
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی نماینده ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) در کتاب راه نجات خود در موضوع بهره گیری از ثروت و جان با بیان اینکه کارهای جهادی نیازمند بذل مال و جان است و جهاد با گفتار تحقق نمی یابد اظهارکرد: کسانی که در عرصه های جهاد دل بر ثروت و مال بستند، مانند زنجیرهای سنگین دست و پای آنها را بند آورد و قدرت حرکت را از آنها گرفته، نمیتوانند شجاعانه و آزادانه قدم در میادین جهادی بگذارند، جهاد سبکی میخواهد.

وی در همین خصوص گفت: انسان باید به راحتی از ثروت بگذرد و آن را برای پیشبرد اهداف دینی صرف نماید.قرآن نیز کسانی را که وقتی فرمان جهاد می رسد، به دلیل شدت علاقه بر اموال، بر زمین می نشینند و از کار جهادی دوری می کنند، مذمت می کند.

معبودی با بیان اینکه اصل مهم در کار جهاد بکارگیری ثروت است افزود: بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه (س) که ثروتمند بود و درجامعه آن روز دارای املاک و تجارت فراوانی بود، تمام ثروتش را برای ترویج، نگهداری، دفاع ازاسلام و پیامبر الهی به کار بستند.

این مسئول در ادامه عنوان کرد: همین حرکت جهادی ایشان سبب شد تا اسلام در ایامی که در غربت و مظلومیت بود، سر بلند کند و در کنار فداکاری امیرمومنان(ع) به گسترش اسلام کمک شایان شود.

نماینده ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) با بیان اینکه خداوند در قرآن می فرمایند: " کیست که به خدا قرض نیکو دهد تا خدا چند برابر عطا فرماید." اضافه کرد: درخواست یاری از شما به جهت ناتوانی نیست و قرض گرفتن از شما برای کمبود نمی باشد.

معبودی در پایان گفت: خداوند در حالی از شما یاری خواسته که لشکرهای آسمان و زمین در اختیار اوست و خدا نیرومند و حکیم است، در حالی طلب وام ازشما داردکه گنج های آسمان و زمین به او تعلق دارد و خداوند بی نیاز است، بلکه خواسته است شما را بیازماید که کدامیک از شما نیکوکار ترید.



1007/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها