رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

برجام در مقابل توطئه بزرگ آمریکا در منطقه بسیار کوچک است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: توافق نامه برجام در مقابل توطئه بزرگی که آمریکا در منطقه دنبال می کند بسیار کوچک و ناچیز است.
کد خبر: ۸۵۵۶۹۱۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمدمهدی زاهدی عصر امروز در کارگروه فناوری اطلاعات همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در واقع آمریکا می خواهد اقداماتی انجام دهد که در منطقه هیچ اثری از اسلام ناب محمدی باقی نماند.

وی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در مورد نفوذ آمریکا در کشور خاطرنشان کرد: پیشگیری از نفوذ آمریکایی ها در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگی و اقتصادی در کشور بسیار مهم است.

وزیر پیشین علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برنامه ششم توسعه هنوز به مجلس داده نشده است تاکید کرد:  تعامل خوبی بین مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه های اجرایی وجود دارد.

وی افزود: پس از ابلاغ برنامه های کلی برنامه ششم توسط مقام معظم رهبری سعی شده است رویکردها با سیاست ها منطبق شوند.

زاهدی با اظهار ناراحتی از اختصاص سهم زیادی از بودجه به پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خاطرنشان کرد: 11 درصد بودجه کشور مربوط به آموزش و پرورش که 98.5 درصد برای پرداخت حقوق استفاده می شود.

وی با تأکید بر لزوم اهمیت به صلاحیت های حرفه ای بیان کرد: در کشور ما جایی که باید صلاحیت های حرفه ای را برای مشاغل مختلف مشخص کند وجود ندارد و این موضوع هنوز تبدیل به یک فرهنگ نشده است.

نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مهارت آموزی نیز باید مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد به بیان دیگر وجه مهارتی در آموزش و پرورش نباید کمتر از 55 درصد باشد که شامل مهارت های مختلف از جمله زندگی و شغلی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها