جلسه انتخاب هیات رئیسه شورای شهر خرم آباد به دلیل خروج فرشته طهماسبی از صحن علنی شورا با از حد نصاب افتادن تعداد اعضاء نافرجام ماند.
کد خبر: ۸۵۵۶۹۱۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸

علی جهان آرا رئیس شورای شهر خرم آباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در لرستان، در خصوص علت نافرجام ماندن انتخاب هیات رئیسه این شورا گفت: جلسه شورای شهر خرم آباد برای انتخاب هیات رئیسه سال سوم دور چهارم بر اساس دعوت نامه ارسال شده به اعضاء در حالی تشکیل شد که با گذشت 30 دقیقه از زمان اعلام شده جلسه به حد نصاب نرسیده بود در نتیجه اعضاء منتظر ماندند تا با ورود دو نفر  از اعضاء جلسه به حد نصاب رسید.

وی با بیان اینکه طبق قانون این جلسه با حضور دو سوم از اعضا یعنی نه نفر از 13 نفر رسمیت می یافت افزود: با ورود فرشته طهماسبی به صحن علنی جلسه به عنوان آخرین عضو وارد شده اگر چه چهار نفر از دیگر اعضاء غایب بودند اما جلسه رسمیت یافت.

رئیس شورای شهر خرم آباد با اشاره به اینکه سه نفر از اعضاء غایب صبح امروز طی تماس تلفنی اقدام به گرفتن مرخصی کرده بودند گفت: از آنجا که خانم فرشته طهماسبی اقدام به گرفتن مرخصی نکرده بودند از حضور ایشان در جلسه  اطمینان داشتیم که این اتفاق نیز افتاد.

جهان آرا با بیان اینکه با ورود خانم طهماسبی به صحن شورا ایشان درخواست وقت برای بیان اظهارات خود را کردند ادامه داد: ایشان در بیان اظهاراتشان اعضای شورا را به وفاق هر چه بیشتر و پرهیز از گروه بندی های کاذب فراخواندند؛ چرا که در سال قبل برای تعیین هیات رئیسه حداقل سه چهار جلسه به دلیل غیبت اعضاء و تنش هایی موجود لغو شده بود و نهایتا هم شاهد بودیم که شورا تذکراتی را از طرف استانداری و هیات رسیدگی به تخلفات دریافت کرد.

وی افزود: خانم طهماسبی تذکر دادند که نباید ترکیبی در هیات رئیسه شکل بگیرد که از یک طیف و گروه خاصی باشند.

رئیس شورای شهر خرم آباد با بیان اینکه نظر خانم طهماسبی این بود که ترکیبی باید در هیات رئیسه شکل بگیرد که همه اعضاء در آن سهیم باشند گفت: برداشت خانم طهماسبی این بود که اگر امروز ترکیب هیات رئیسه مشخص شود قطعا اعضاء آن از یک طیف و گروه خاصی تشکیل خواهد شد ودر نتیجه گروه دیگر قطعا در شورا منفعل خواهند شد.

جهان آرا با اشاره به اینکه خانم طهماسبی پس از دعوت از اعضاء شورا به وفاق و همچنین درخواست از آنها برای رایزنی بیشتر در راستای انتخاب ترکیب هیات رئیسه جلسه را ترک کردند اضافه کرد: خانم طهماسبی از اعضاء حاضر خواستند که در این جلسه از انتخاب ترکیب هیات رئیسه خودداری کنند تا با رایزنی ترکیب هیات رئیسه به جای انتخاب از بین هفت نفر از بین 13 نفر عضو شورا انجام شود.

وی با بیان اینکه اگر چه اظهارات خانم طهماسبی یک تذکر اخلاقی و حرف های صوابی بود ولی جا داشت که از قبل این صحبت ها گفته می شد تصریح کرد: در هر حال با خروج خانم طهماسبی از صحن شورا جلسه از حد نصاب افتاد و از لحاظ قانونی دیگر امکان ادامه جلسه وجود نداشت.

رئیس شورای شهر خرم آباد با اشاره به اینکه مجبور هستیم که تا قبل از 12 شهریور ترکیب هیات رئیسه شورا را مشخص کنیم گفت: با توجه به فرصت باقی مانده برخی از اعضاء احساس می کنند که برای انتخاب ترکیب هیات رئیسه می توانند با رایزنی های بیشتر ترکیب را با حضور اکثریت شکل بدهند.

جهان آرا بیان کرد: معتقدم که برای انتخاب ترکیب هیات رئیسه آنچنان وقتی را نداریم؛ چرا که بعد از انتخاب هیات رئیسه می بایست نتیجه انتخابات به فرمانداری ارسال شود و قطعا تا نتیجه از جانب فرمانداری نیز اعلام شود مدتی طول می کشد.

وی ادامه داد: در اسرع وقت و در ابتدای هفته آینده جلسه شورای شهر خرم آباد را با دستور کار انتخاب ترکیب هیات رئیسه برگزار خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر خرم آباد با بیان اینکه امیدواریم در جلسه آتی شاهد حضور تمام اعضا برای انتخاب ترکیب هیات رئیسه باشیم گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و فرصت قانونی اعضاء برای گرفتن مرخصی در این ایام امیدواریم که در جلسه آتی این افراد  در جلسه حضور یابند.

جهان آرا اظهار کرد: با توجه به وجود اختلاف نظرها می بایست وقت بیشتری برای نزدیک کردن افکار اعضاء شورا و زدودن اختلافات گذاشته شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم ترکیب هیات رئیسه در آینده به این شکل باشد که از همه اعضا در ترکیب استفاده شود چون وقتی که ترکیب مناسب و با حضور اکثریت باشد قطعا این هیات می تواند منشاء خدمات بهتری برای شهر و شهرداری باشد. 

لازم به ذکر است؛ جلسه شورای شهر خرم آباد با غیبت سیف الدین آشتیانی، رضا بیرانوند، محمد حسین پور و محسن اقبالی و همچنین خروج فرشته طهماسبی از صحن شورا از حد نصاب افتاد.

ارسال نظرات