حقیقت حکومت انقلاب اسلامی، امام راحل بود
کد خبر: ۸۵۵۶۹۱۳
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
به گزارش خبرنگارخبر گزاری بسیج ، سردار معروفی با بیان خاطراتی از دوران جنگ و اسارت در سال های جنگ تحمیلی علیه ایران اظهار داشت: در 27 تیرماه سال67 زمانی که امام (ره) قطعنامه را پذیرفت دشمن در یک تک سراسری در منطقه طلاییه و شلمچه یعنی چهار روز بعد از صدور قطعنامه با هدف اشغال خرمشهر اقدام به حمله کرد.
وی با بیان اینکه در طی این حملات، نیروهای رزمنده ایرانی با تمام قوا و توان خود در مقابل دشمن ایستادگی کردند،افزود: رزمندگان گردان های 409 محب فارسی، گردان 415 کربلای کهنوج و گردان 405 که توسط اینجانب اداره می شد تا جلوی پیشروی دشمن به داخل خاک ایران را بگیریم.
این مسئول گفت: در روند عملیاتی این جنگ تدابیری که حاج قاسم سلیمانی برای گردان ها بکار می بردند بسیار حایز اهمیت بود، زیرا سپری کردند روزها و شبهای دوران جنگ تحمیلی برای همه سخت گذشت و تمام افراد نیزبا همت و تلاش خود از سرتاسر این مرزو بوم دفاع کردند.
فرمانده سپاه سلمان استان خاطر نشان کرد: با توجه به تمام سختی ها، عطش و مبارزه سرسخت با نیروهای دشمن در 31 تیرماه سال 67 وقتی دشمن نیروهای رزمنده گردان را در عملیات کربلای پنج به اسارت گرفت، حتی یک نفر رزمنده دستش را به علامت تسلیم بالا نبرد، این بود مقاومت و ایستادگی مردانی که عزت خود را در هرشرایطی پاس نگه می داشتند؛ آنهم در عملیات کربلای پنج که هر تانک دشمن در مقابل یک رزمنده قرار داشت آنهم تانک هایی که تنها دلخوشی دشمن برای مقابله با رزمندگان ایرانی محسوب می شد.
وی ادامه داد: در این زمان دشمن تمام نیروهای رزمنده را در پشت یک خاکریز جمع کرد و کلاه قرمزی های عراقی در آن صحنه دور تا دور بچه ها بودند، صحنه بسیار مرگ آور و حساسی بود، احساس اینکه هر لحظه امکان قتل عام کردن افراد از سوی دشمن وجود داشته باشد لرزه برتن انسان می اندازد اما اسرا در آن زمان با گفتن شهادتین، خود را بی باک از مرگ نشان می دادند و دشمن برای اینکه ترس و دلهره ای در بین اسرا به وجود بیاورد با زدن رگبارهای زیاد در اطراف آنها سعی داشت تا وحشت در دل افراد رخنه کند.
سردار معروفی افزود: در طی مدت زمان کوتاهی که دشمن، نیروهای رزمنده را به اسارت خود در آورد، روی جاده آسفالت پوتینهای ما را درآوردند و با بستن بندهای آن به دستان اسرا، آنها را در مسیر مورد نظر خود به سمت بصره به حرکت در آوردند.
وی با بیان اینکه اسارتشان همزمان با فصل خرماپزان در منطقه جنوب وبصره بود گفت: خود کلمه اسارت و اسیر همه وجود انسان را دچار اختلال می کند.
این مسئول خاطر نشان کرد: ایثارگران و آزادگان با وجدان بیدار پا به صحنه جبهه‌های جنگ با دشمن گذاشتند، سختی‌های دوران اسارت را تحمل کردند و نماد بسیار خوبی از فرهنگ، غیرت و اقتدار ایرانی بودند.
وی اظهار داشت: هدف دشمن بعثی از تمام شکنجه هایی که در دوران اسارت به اسرای ایرانی روا می داشت این بود که به امام (ره) توهین کنند ولی رزمندگان ما در بدترین شکنجه ها قرار گرفتند اما پشت ولایت را خالی نکردند حتی در سخترین لحظاتی که ازعطش زیاد به یاد اسرای کربلا و خاندان آل رسول (ص) می افتادیم چرا که دشمن برای اینکه به اهداف شوم خود برسد آب را از ما دریغ می کرد تا شاید عطش پلی بشود که ما رزمندگان شعار مرگ بر امام سر دهیم اما نه؛ دشمن را ناکام گذاشتیم.
فرمانده سپاه سلمان در پایان خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس علی رغم سختی ها ومجازاتی که دشمن در مقابل ایستادگی رزمندگان برای دفاع از ارزش های ایران اسلامی از خود نشان می دادند، ملت ایران لحظه ای ولایت فقیه و رهبری را تنها نگذاشتند و با جان و دل از ناموس، خاک و ارزش های خود دفاع کردند، امروز ما وظیفه داریم در مقابل رشادت ها، ایثار و از خود گذشتگی آنان که عزت و سربلندی را برایمان به وجود آوردند خدمت کنیم و یاد و خاطرات آن دوران را زنده نگه داریم.
ارسال نظرات