20 سال پیش بهترین صنایع نخ سازی در آسیا متعلق به ایران بود اما با بی مهری هایی که در اقتصاد و بخصوص صنعت کشور ما صورت گرفت و گرایش به سمت واردات محوری، صنایه نساجی و نخ ایران با رکود و کاهش شدید کیفیت روبرو شد.
کد خبر: ۸۵۵۶۹۶۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
بهروز نعمتی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تلاش های مکرر کشورهای اروپایی برای ورود به عرصه های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها در سخنانشان اشاره کرده اند، ما باید نگاهمان به درون و تولید ملی باشد.

وی با بیان اینکه واردات در برخی موارد نیاز است، تصریح کرد: ما نمی توانیم صد درصد واردات را قطع کنیم، چراکه در بسیاری از عرصه های نیاز به واردات داریم و از آن مهمتر اینکه برای برخی از صنایع تولیدی نیاز به قطعاتی است که از کشورهای دیگر وارد می شود. اما نکته ای که در اینجا اهمیت دارد این است که در هیچ شرایطی نباید برای همکاری اقتصادی با کشورهای دیگر فرش قرمز پهن بکنیم.

نعمتی ذوق زدگی از ورود هیأت های اقتصادی کشورهای اروپایی به ایران را زمینه ساز آسیب دیدن اقتصاد کشور دانست و افزود: ما امروز در بسیاری از زمینه ها پتانسیل های خوبی داریم و می توانیم با استفاده مدیریت شده از آن ها به گشایش اقتصادی دست یابیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازگشت به واردات محوری ظلمی بزرگ به مردم است، گفت: با استفاده از فرمول اقتصاد مقاومتی که مبنای آن استفاده از پتانسیل های موجود در داخل است، باید به سمت تولید محوری حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه ایران در صنعت پتروشیمی می تواند حرف اول را در منطقه بزند، افزود: این ها نعمت های خدادادی است و باید قدردان آن ها باشیم. ما صنایع بسیار خوبی داریم که با پرورش آن ها می توانیم در آینده ای نزدیک به طح اول در منطقه برسیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خاتمه اذعان داشت: 20 سال پیش بهترین صنایع نخ سازی در آسیا متعلق به ایران بود اما با بی مهری هایی که در اقتصاد و بخصوص صنعت کشور ما صورت گرفت و گرایش به سمت واردات محوری، صنایه نساجی و نخ ایران با رکود و کاهش شدید کیفیت روبرو شد.

ارسال نظرات