سازمان بسیج کارگری کشور به مناسبت سالروز کودتای ننگین 28مرداد بیانیه ای صادرکرد.
کد خبر: ۸۵۵۷۰۲۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری کشور، سازمان بسیج کارگری کشور به مناسبت سالروز کودتای 28 مرداد 1332 بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

قدرت استكبارى و جهنمى امريكا ماندنى نيست و از بين خواهد رفت. (امام خامنه‌ای مدظله‌العالی)

در دهه آخر مرداد هر سال، خاطره برجسته و عبرت آموز 28 مرداد و کودتای شیطانی شیطان بزرگ، آمریکاست. روز 28 مرداد يادآور کودتاي ننگين و سياهي است که شيريني نهضت ملي شدن صنعت نفت را در کام ملت ايران تلخ کرد. امروز که بیش از شصت سال از این کودتای انگلیسی- آمریکایی می‌گذرد، اين واقعه تاريخي در‌س‌ها و عبرت‌هاي فراواني براي ملت ايران به همراه داشته و به عنوان يکي از تلخ‌ترين روزها در حافظه‌ی تاريخی ايران و ایرانی ثبت شده است.

مدعیان حقوق بشر و منادیان دروغین دموکراسی و آزادی که امروز نیز بیش از هر زمان دیگر، دستان خود را به خون بی‌گناهان عالم آلوده‌اند، این اقدام ضدبشری را رقم زدند. همان‌هایی که هر روز بیش از پیش ماهیت استکباری و ضد مردمی آنها برای جهانیان آشکار می‌شود. همان آمریکای زورگو و انگلیس مکار که در پوشش الفاظ زیبا و لبخند، دست به خباثت و جنایت می‌زنند. شاهد امروز آن هم دخالت آنان در امور داخلی یمن، عراق، مصر، بحرین، سوریه، افغانستان از یک سو و حمایت از رژیم جنایتکار و جعلی صهیونیستی و نیز آل سعود صهیونیستی از سوی دیگر است.

امروز همه می‌دانند که طرح کودتاي نظامي 28 مرداد را بايد در اصل، يک طرح انگليسي دانست. انگليس که پس از کوتاه شدن دست خود از صنعت نفت ايران، منابع بسياري را در منطقه و خصوصاً ايران از دست داده بود، با قطع اميد از رسيدن به توافق، وارد مطالعه طرح يک کودتاي نظامي شد.

با قبضه شدن قدرت در دست استبداد داخلي و استعمار خارجي يکي از ننگين‌ترين دوره‌هاي استبداد در تاريخ معاصر ايران رقم خود و باعث تثبیت حاکميت ديکتاتوري محمدرضا شاه تا ربع قرن دیگر با حمايت مستکبرين و خصوصاً آمريکا گرديد.

آنچنان که پس از شصت سال در اسناد سازمان جاسوسی آمریکا منتشر شد، ازجمله ابزارهای بسیار مهم برای زمینه‌سازی کودتا و آماده‌سازی افکار عمومی برای پذیرش آن که به نام رمز «آژاکس» خوانده شد، مطبوعات بود.

رهبر عظیم‌الشأن انقلاب نیز در این باره می‌فرمایند: «رادیو انگلیس ادعا می‌کند که ما بی‌طرفیم؛ دروغ می‌گویند؛ درست در میدان سیاست‌های استکبار و استعمار حرکت می‌کنند. رادیو، تلویزیون و وسایل عجیب امروزی در اختیار صهیونیسم و اهداف آنها است.»

هنوز این نکته از حافظه تاریخی ملت بزرگ ما محو نشده که بنگاه‌های خبرپراکنی رژیم سلطنتی انگلیس که در فتنه 88 رمز آشوب را «تقلب» اعلام کرد، در سال 32 نیز رمز کودتا را مخابره نمود و اینگونه بود که نظامیان و چماقداران وفادار به سلطنت شاه با رهبری افسران آمریکایی انگلیسی ربع قرن دیگر بر سرنوشت ناگوار و عجین با خفقان و دیکتاتوری ملت مسلمان و آزاده ایران افزودند؛ یعنی دموکراسی و آزادی و حقوق بشر را به روش خود تفسیر و معنا کردند.

مردم شریف و مسلمان ایران اسلامی جنایات تحمیلی به واسطه این اقدام ننگین از سوی ظلم و استکبار جهانی را «نه می‌بخشد و نه فراموش می‌کند» و می‌داند که این انگلیس همان انگلیس و این آمریکا همان آمریکاست و هنوز همان دستان چپاول‌گر، در زیر دستکش مخمل پنهان‌اند که شاهد صادق آن جنایات این روزها در یمن، عراق، سوریه، لبنان، مصر، فلسطین، بحرین و... است و گذر تاریخ، جز آنکه این ادعاهای پوچ مدعیان حقوق بشر را به ملت‌ها ثابت کند، هیچ چیز را تغییر نداده است. اما با عنایت به فرمان رهبر معظم انقلاب، «ما از مقاومت در منطقه و مقاومت فلسطین که یکی از برجسته‌ترین فصول تاریخ اسلامی است دفاع می‌کنیم؛ و از هر کسی که با اسرائیل مبارزه کند و رژیم صهیونیستی را بکوبد و مقاومت را تأیید کند، همه‌جور حمایتی را که برای ما ممکن باشد از او می‌کنیم‌.»

سازمان بسیج کارگری کشور با توجه به منویات فرمانده معظم کل قوا، امام خامنه‌ای عزیز، که فرمودند:« آمریکایی‌ها در منطقه می‌خواهند نفوذ کنند و اهداف خودشان را دنبال کنند؛ ما نخواهیم گذاشت. آنها دنبال تجزیه‌ی عراق و سوریه‌اند؛ به حول و قوه‌ی الهی این اتفاق نخواهد افتاد‌.» به نمایندگی از قشر کارگری، مانند سایر اقشار ملت بصیر ایران، با محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه و کودتای ننگین، تفرقه و اختلاف و دلبستن به نیروی خارجی به جای توجه به توان داخلی را از عوامل آن می‌داند که همه و همه محکوم و سند رسوایی ادعاهای پوچ مدعیان حقوق بشر است. نتیجه حادثه 28 مرداد این است که به ملت ما ثابت می‌کند نباید در هیچ زمانی به آمریکا اعتماد کرد؛ چراکه برقراری دوستی با آمریکا، زمینه ساز اجرای کودتای 28 مرداد بود. این عبرتی برای ما است که هیچ وقت و در هیچ شرایطی با هیچ توافق و قراردادی به آمریکا و استکبار، اطمینان نکنیم. طبق فرموده حضرت آقا «به خیال خودشان در این توافقی که البته تکلیف آن معلوم نیست -نه معلوم است اینجا رد بشود یا قبول و نه معلوم است آنجا رد بشود یا قبول- نیت آنها این بود که از این توافق راهی پیدا کنند برای نفوذ در کشور؛ ما این راه را بستیم؛ ما این راه را به طور قاطع خواهیم بست. نه نفوذ اقتصادی آمریکا را در کشور اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی و نه نفوذ فرهنگی. با همه‌ی توان -که بحمدالله این توان، امروز زیاد هم هست- با این نفوذ مقابله خواهیم کرد‌.»

سازمان بسیج کارگری کشور

انتهای پیام/

ارسال نظرات