سردار سلیمانی در همایش مشترک قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و آموزش و پرورش خبر داد:
60 درصد از راویان از پیشکسوتان حوزه دفاع مقدس هستند، بکارگیری 11 هزار و 406 خادم الشهدا در سال 93 در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، حضور زائران بیش از 35 کشور در راهیان نور، تاثیر راهیان نور بر جوانان و نوجوانان و قرائت چند دلنوشته از زائران راهیان نور دانش آموزی، برگزاری ششمین سال برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی و ... از جمله مباحث مطرح شده توسط سردار یعقوب سلیمانی در همایش مشترک قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج و آموزش و پرورش بود.
کد خبر: ۸۵۵۷۰۶۶
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
به گزارش خبرنگار راهیان نور خبرگزاری بسیج، پیش از ظهر امروز همایش مشترک قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه و آموزش و پرورش را با سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار علی فضلی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه وبسیج، سردار یعقوب سلیمانی مسئول سازمان اردویی راهیان نور بسیج،حجت الاسلام تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و مسئولان اردویی سپاه های استانی، مسئولان لشکری و کشوری در سالن 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.
 

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در این جلسه، ضمن خیر مقدم به مسئولان راهیان نور و آموزش و پروزش با اشاره به اهمیت رسالت راهیان نور در نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس در سطح کشور گفت: امیدوارم با همت و همدلی مسئولان راهیان نور بتوانیم در تداوم راه شهدا با بصیرت قدم برداریم، چرا که در این راه فقط می توان با بصیرت، بینش و آگاهی و خلوص نیت وارد شد و در این صورت می توان به عنوان بزرگترین عملیات فرهنگی در سطح کشور تاثیرگذار باشیم.
 

سردار یعقوب سلیمانی ادامه داد: همایش مشترک قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج و آموزش و پرورش در نوع خودش بی نظیر است چرا که در طول چند سال اخیر شاهد رشد و توسعه در برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی هستیم و قصد داریم با توجه بیشتر به این اردوها، راه را برای حضور تعداد بیشتری از جوانان و نوجوانان به سرزمین های نور ایجاد کنیم.
 

وی خاطر نشان کرد: تشییع پیکر شهدای گمنام یکی از برنامه های ارزشمند در سطح کشور است که حضور مردم این مراسم ها نشان از ارزشمند بودن شهداست و راهیان نور هم در مسیر ترویج تفکرات و بینش و زندگی شهدا قدم برمی دارد.
 

سردار سلیمانی با اشاره به رشد راهیان نور در طول چند سال اخیر گفت: بحمدالله استانهای میزبان اردوهای راهیان نور از 2 استان به 7 استان گسترش پیدا کرده است و در طول سال شاهد اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق جنگی خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، بوشهر و هرمزگان هستیم.
 

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بارها با حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، درباره اهمیت راهیان نور سخنرانی نموده اند و  راهیان نور را یک حرکت با برکت توصیف نموده اند. ایشان از حضور مردم با ماشین های شخصی در  مناطق عملیاتی دفاع مقدس ابراز خرسندی نمودند اما معتقدند که حضور مردم به صورت کاروانی،تاثیرگذاری بیشتری بر آنها دارد.
 

سردار سلیمانی ادامه داد: کمیته های 15 گانه قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در طول سال فعالیت می کنند تا حضور کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس با سهولت صورت بگیرد و از همه آنها تشکر می کنم.
 

وی در ادامه آماری از اعزام راهیان نور در 6 سال اخیر داد و با اشاره به حضور زائران راهیان نور دانش آموز در مناطق عملیاتی دفاع مقدس تصریح کرد: راهیان نور تاثیر زیادی بر روی زائران و به خصوص دانش آموزان دارد؛ طبق نظر سنجی و پیامک های ارسالی این عزیزان به قرارگاه مرکزی راهیان نور متوجه شدیم که بسیاری از این دانش آموزان بعد از حضور در سرزمین های نور متحول شده اند.خودشان معتقدند که تا قبل از حضور در این سرزمین ها، مطالب زیادی از شهدا نمی دانستند اما مشاهده این مناطق، درک آنها نسبت به سیره شهدا و راه و هدفشان را بیشتر کرده است.
 

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج ادامه داد: 20 هزار راوی در اردوهای راهیان نور مشغول روایتگری هستند که 60 درصد از آنها از روایان پیشکسوت حوزه دفاع مقدس هستند و 40 درصد از آنها از تحصیل کرده های این حوزه محسوب می شوند.
 

سردار سلیمانی در ادامه با اشاره به حضور زائران بیش از 35 کشور دنیا در مناطق عملیاتی دفاع مقدس گفت: رونمایی از کتاب ایمانوئل گالیانا، فعال ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی که اهل اسپانیاست در خصوص راهیان نور،  بازگو کننده تاثیر راهیان نور بر زائران خارجی است. نویسنده این کتاب سال گذشته در قالب اردوهای بخش بین الملل راهیان نور به مناطق عملیاتی کشور سفر کرده بود که در کتابش، متن های بسیار زیبایی از دیده ها و شنیده هایش نگارش کرده است.
 

وی در پایان خاطر نشان کرد: سال 93 اولین کاروان زائران راهیان نور عراقی وارد کشور شدند و از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید نمودند. یکی از این زائران، پدرش در جنگ میان ایران و عراق کشته شده بود و این زائر عراقی به دلیل اینکه به حقانیت ایران در جنگ تحمیلی پی برده بود، برای شهدای ایران اشک می ریخت.
 

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در پایان خاطر نشان کرد: 11هزار و 406 نفر در سال 93 به عنوان خادم بکار گیری شدند که تعدادی زیادی از دانش آموزان هم تجربه خادم شدن در مناطق عملیاتی دفاع مقدس را داشتند.
 
ا
نتهای پیام/ق

ارسال نظرات