عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه پرونده هسته‌ای یک پرونده ملی است، گفت: انداختن این پرونده در تالار تنگ بگو مگوهای جناحی با مصالح کشور سازگار نیست.
کد خبر: ۸۵۵۷۳۱۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 28 مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به قرار گرفتن در دهه کرامت، گفت: با توجه به این نامگذاری برای این دهه باید محتوای مورد نظر را در جامعه نهادینه کنیم و چه شایسته است که برخورد کریمانه در جامعه نهادینه شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تمرین مواجه موافق و مخالف از ضروریات امروز جامعه ما است افزود: اصحاب قدرت و رسانه باید تیر و کمان را کنار گذاشته و با رفتار کریمانه اجازه ایجاد فضای گفت‌وگو در داخل کشور را فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه پرونده هسته‌ای یک پرونده ملی است، تصریح کرد: انداختن این پرونده در تالار تنگ بگو و مگوهای جناحی با مصالح کشور سازگار نیست.

وی ادامه داد: هرچند بحث و بررسی در یک فضای فنی و حقوقی پیرامون مسائل هسته ای کشورمان از ضروریات به شمار می رود اما باید مراقبت کرد این مسئله مجالی برای اختلافات داخلی فراهم نکند.

سلیمی گفت: رصد ترفند تو در توی دشمن در این زمینه و رودست لبخندهای زهرآگین آنان را نخوردن شرط کیاست و تدبیر است، بهره برداری جناحی از این مسئله معامله ای است که قبل آن بر هیچ صاحب خردی پوشیده نبوده و البته طبق نص قانون اساسی و بر حسب تفسیر شورای نگهبان بررسی این متن از شئون مجلس است.

وی ادامه داد: خلع ید مجلس به نام مصلحت سنجی جز مطالبه یک مجلس فرمایشی و دولت فرموده چیزی بیش نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: استقلال کشور متاعی است که مردم بهای سنگینی برای آن پرداخت کرده اند امروز این درخت تنومند از جانب سه گروه مورد تاخت و تاز واقع شده که از جمله آن خوش باوران رفاه طلبی که با الفبای مبارزه آشنا نبوده که اینان نه گرمای مبارزه با چشیده و نه در کوران حوادث بعد از انقلاب حضور جدی داشته اند که هنر اینان صرفا فرش قرمز پهن کردن در زیر پای نحس بیگانه بوده و نشستن در پایین میز جهت استفاده از خان رنگارنگ اجنبی عادت کهنه آنان است.

وی ادامه داد: گروه دوم وادادگان سیاسی و افراد خسته از مبارزه که با تغییر رویکرد به دنبال تنعم بوده و عیش مستقبل را بر حفظ امنیت و مردانگی ترجیح دادند این جماعت گردن خود را برای حلقه گذاری استعمار باریک کرده اند و این رفتار را تغییر تاکتیک نامیده و خود را عقل کل حساب می کنند.

سلیمی گفت: گروه سوم فرصت طلبانی هستند که به دلیل سهل پایگاه اجتماعی کاسه تکدی گری خود را به دیوار خزانه غرب آویزان کرده و با تمسک به مساعدت اجنبی به دنبال دست و پا کردن پست و مقام خود در سپهر سیاست کشور هستند اینان با شنیدن نام مک دونالد از هوش رفته و سفر به قبله غرب برای آنان انتهای آرزو است و در اندیشه لیبرالیزه کردن کشور بوده و به دنبال گشودن دروازه فرهنگ و سیاست کشور به روی شوالیه های از خدا بی خبر غربی هستند.

وی ادامه داد: امیدوارم نهیب علی گونه رهبر معظم انقلاب اینان را از خواب خرگوشی بیدار کرده و بدانند نه رهبری معظم و نه ملت غیور ایران اجازه خوش رقصی به این عروسک های خیمه شب بازی نمی دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از اوج گیری آمار بیکاری در کشور گفت: در سال های اخیر یک میلیون کاهش آمار اشتغال در کشور را داشته ایم که نرخ اشتغال خالص به منهای 6.6 رسیده و از هر 4 جوان حداقل یک نفر بیکار است و میزان رشد نقدینگی نزدیک به 22.3 بوده که حجم آن به 800 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به معضل فعالیت موسسات مالی غیرمجاز با دارای 20 درصد نقدینگی کل کشور گفت: تداوم بلاتکلیفی معوقات بانکی، عدم تعیین تکلیف سود بانکی و شبه ربوی بودن فعالیت برخی بانک ها بخشی از مشکلات این بخش است که امید است وزیر اقتصاد برای این مشکلات چاره اندیشی کند.

سلیمی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش افزود: به دلیل تصمیمات غیر کارشناسی بخش صنعت و معدن در حوزه انتخابیه بنده با معضلات بسیاری مواجه شده است.

وی ادامه داد: چرا باید هر روزه شاهد تعطیلی معادن و بیکاری کارگران و تعدیل نیرو در کارخانجات باشیم؟ اخذ مالیات های سنگین و نیز حقوق دولتی گزاف و عدم تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش و واردات بی رویه و رکود بی سابقه نتیجه این نابسامانی ها است.

سلیمی خطاب به وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی گفت: به طور جد از وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی می خواهیم در مورد پرونده قتل ریاست شورای اسلامی حوزه انتخابیه ام دستورات لازم را ابلاغ کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از وزیر راه و شهرسازی درخواست می‌کنم با عنایت به واگذاری زمین جهت شغل های مزاحم چاره اندیشی کرده چرا که در حال حاضر قیمت این زمین ها به شدت افزایش پیدا کرده از این رو لازم است این زمین ها به اصناف واگذار شود.

ارسال نظرات