خبرهای داغ:
امام جمعه پاوه گفت: از دید مذهب شافعی و اهل سنت استان کرمانشاه، کافر شمردن اهل قبله و جهاد با آنها حرام است.
کد خبر: ۸۵۵۷۴۴۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ماموستا ملا قادر قادری در همایش تبیین معارف اسلامی و نقد جریانهای تکفیری افزود: هیچ مسلمانی حق ندارد مسلمان دیگری را بدون برهان و دلیل و رای دادگاه اسلامی مرتد بشمرد و با آن جهاد کند و این روش تکفیری ها نظیر داعش، خارج از دین اسلام است.
وی اظهار کرد: در طول تاریخ افراطی گری های بسیاری دیده شده است اما هیچ جریان افراطی همانند عصر امروز و گروههای افراطی همچون داعش در تاریخ دیده نمی شود که این قدر منظم و ثروتمند باشند.
وی گفت: ثروت بیشمار داعش و نظم و نظام مندی آنها نشان از طراحی بزرگ دشمنان اسلام است که چهره این دین اعتدال و رحمت را مخدوش کنند.
وی افزود: دین اسلام از افراط و تفریط منع می کند و فقط اعتدال را مسیر واقعی مسلمانان ترسیم کرده است و مسلمانان بایستی هم با افراط و هم با تفریط به مقابله برخیزند.
ماموستا قادری با اشاره به نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تکفیری ها افزود: نظام جمهوری اسلامی در عصر ما نظامی بی بدیل است که رهبری و مردمش دلیل این بی نظیری است و همه ما در حفظ و نگهداری این نظام مقدس وظیفه سنگینی را بر عهده داریم.
وی در پایان گفت: مردم و روحانیون منطقه اورامانات در دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران اگر نگوییم بیشتر کمتر از دیگران جانفشانی نکرده اند و در این راه خون نداده اند.
ارسال نظرات