تحقق شعار "آب هست، ولی کم است" در نیر!!

علیرغم شعارها و تبلیغات فراوان برای تشویق مردم به صرفه جویی در مصرف آب، شاهد هدر رفت آب و بی اعتنایی برخی مسئولان به ارزش و اهمیت این ماده حیاتی در شهرستان نیر هستیم.
کد خبر: ۸۵۵۷۵۸۶
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، در حالی که مدیران کشوری و استانی در رسانه های مختلف شعار صرفه جویی سر داده و دائما از شهروندان می خواهند مصرف بهینه را رعایت کنند اما گاهاً سهل انگاری هایی در سطح شهرستان روی می دهد که آثار مخرب آن به مراتب از میلیاردها تومان تبلیغات جهت نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی نیز بیشتر است.

روزی نیست که در برنامه‌های تلویزیونی رسانه ملی به امر اصلاح مصرف آب و برق اختصاص پیدا نکند و مسئولان تلاش دارند تا با فرهنگ‌سازی و آموزش نحوه درست مصرف آب، از جیره بنده احتمالی جلوگیری کنند.

در تصاويري زير مشاهده مي‌كنيد در میدان بسیج نیر مقدار زيادي از آب شرب در حال هدر رفتن است و آب جاری شده درسطح خیابان بیانگر اين است كه زمان زيادي اين منطقه به حال خود رها شده است.

طبیعی است تا زمانی که مسئولین و کارکنان ادارات از خود شروع نکرده و در مصرف بهینه و آماده سازی بسترهای لازم جهت انجام این رفتار مهم و خداپسندانه گام برندارند، هر چقدر برای صرفه جویی و مصرف بهینه هزینه کنند منتج به نتیجه نخواهد شد زیرا مردم با مشاهده برخی سهل انگاری ها لب به انتقاد گشوده و وقتی باصطلاح بی خیالی بخشی از یک مجموعه را می بینند نسبت به کل مجموعه بدبین شده و دیگر تبلیغات و هزینه کردهای آنچنانی نیز هیچ تاثیری بر روند مصرف آنان نخواهد گذاشت.

در اینکه صرفه جویی از سوی مردم امری ضروری است، شکی نیست، اما در کنار این، ارگان ها و نهادهای مسوول نیز باید به وظیفه خود آشنا بوده و از هدر رفت این سرمایه ملی گرانبها جلوگیری کنند.

ارسال نظرات