دوستداران میراث فرهنگی شهر نمین 37 قلم شیء و سند تاریخی خود را با قدمت چند هزار ساله به موزه این شهرستان اهداء کردند.
کد خبر: ۸۵۵۷۵۹۴
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،منوچهر نوروزوند، گفت: سه دوستدار میراث فرهنگی شهر نمین 37 قلم شیء و سند تاریخی خود را با قدمت چند هزار ساله به موزه این شهرستان اهداء کردند.

وی افزود: اين اشياء و اسناد تاریخی توسط چند شهروند دوستدار ميراث فرهنگي به تعداد 37 قلم از جنس مفرغ و آلیاژ فلزی دیگر شامل دستبند، پلاک، خلخال، پیکان، دهنه اسب متعلق به دوران مفرغ با قدمت چند هزار ساله، یک سند به عنوان حکم کدخدایی روستا متعلق به دوره قاجار و یک تابلو عکس قدیمی از رجال نمین برای نمایش به موزه شهر نمین اهداء کردند.

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی شهرستان نمین با تاکید براینکه گاهی تعمق و مرور در پیشینه تمدنی خود برای هرکسی بی ثمر نیست چه بسا که با شناخت و آگاهی از گذشته می توان راه پیشرویمان را روشن تر ترسیم کنیم، افزود: کسانی هستند که با یک حرکت کوچک و رفتار مناسب ضمن الگو و مقدمه کارهای بزرگ شدن، حامل پیامی مهم و مؤثر درحفاظت و حراست از میراث فرهنگی می شوند.

به گفته این مقام مسئول امیدوار هستیم تخریب کنندگان آثار تاریخی اینگونه رفتار را سرمشق قرار داده و آگاهی لازم در این زمینه را کسب کنند تا از نابودی مواریث فرهنگی تاریخی جلوگیری و موجب اعتلاء فرهنگ و تاریخ خود باشند.

نوروزوند گفت: سه تن از دوستداران میراث فرهنگی، با اهداء اشیاء و اسناد تاریخی خود به موزه شهرستان نمین نشان دادند که به تاریخ و فرهنگ تمدنی خود می بالند و احترام می گذارند.

ارسال نظرات