آئین اختتامیه دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۵۵۷۶۰۵
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزار یبسیج از یزد: دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد دیشب با حضور مسئولان استانی و کشوری، هنرمندان و اصحاب رسانه کشوری و استانی در سالن شهید عباس پور برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم از رسانه‌های برتر جشنواره تجلیل و "صدا و سیمای یزد"، روزنامه‌های "پیمان یزد"، "بشارت نو"، "آفتاب یزد" و "خبرگزاری تسنیم" به عنوان رسانه‌های برگزیده معرفی شدند.

یکی از دیگر برنامه‌های آیین اختتامیه جشنواره رضوی یزد، تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و موفق استان یزد در زمینه فیلم‌سازی بود که در این بخش، از "عبدالحمید بقائیان"، "سیدناصر مهین‌طاهری"، "طاهر پیشوایی"، "احسان دادرس"، "مهدی مرعشی" و "محمد مجلل" تجلیل شد.

با تجلیل از اصحاب رسانه و هنرمندان برتر و پیشکسوت یزدی، آیین اختتامیه جشنواره رضوی یزد به مرحله تجلیل از برگزیدگان جشنواره در دو بخش داستانی و مستند وارد شد.

بیانیه کوتاه هیئت داوران بخش مستند جشنواره در آیین اختتامیه توسط "نرگس آبیار" کارگردان فیلم "شیار143" قرائت شد و پس از آن، از فیلم مستند "می‌لادو" به کارگردانی "فاطمه طوسی" تقدیر شد.

هیئت داوران این بخش به ترتیب سه فیلم مستند "بخشش مریم" به کارگردانی "مهدی شعبانی"، "دست به مهره" به کارگردانی "سیدوحید حسینی" و "سپیده" به کارگردانی "عباس سندی" را به عنوان آثار اول تا سوم معرفی کردند.

جایزه ویژه هیئت داوران به همراه دیپلم افتخار بخش مستند دهمین دوره جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد به فیلم "شکاف" به کارگردانی "محمدرضا مجلسی" اهدا شد.

مهتاب کرامتی عضو هیئت داوران بخش داستانی جشنواره به هنگام معرفی نفرات برتر این بخش اعلام کرد که هیئت داوران در بخش داستانی بیانیه‌ای صادر نکرده و تمام نکات در نشست حضوری با فیلم‌سازان مطرح شده است.

در بخش اصلی داستانی، هیئت داوران هیچ فیلمی را شایسته دریافت جایزه بهترین فیلم ندانست و جایزه دوم این بخش را به "سعید نجاتی" برای کارگردانی فیلم "صُراحی" اهدا کردند.

همچنین هیئت داوران جشنواره فیلم "چمدان" به کارگردانی "مهدی سیم‌ریز" را به عنوان فیلم سوم جشنواره در قسمت اصلی بخش داستانی جشنواره معرفی کردند.

جایزه ویژه هیئت داوران در این بخش به "سعید سلمان‌روغنی" برای کارگردانی فیلم "درهای نزدیک" اهدا شد.

در قسمت سبک زندگی رضوی بخش داستانی جشنواره، هیئت داوران جایزه بهترین فیلم را به طور مشترک به "رضا فهیمی" برای کارگردانی فیلم "کودکان ابری" و "سعید روستایی" برای کارگردانی فیلم "از طرف آنها" دادند و هیچ فیلمی حائز رتبه دوم این بخش نشد.

جایزه ویژه این بخش در زمینه کارگردانی به "امیر توده‌روستا" برای کارگردانی فیلم "جای من رو توی اتاق بنداز"، در زمینه فیلمنامه به "رضا جمالی" برای فیلمنامه فیلم "عروسی مسلم"، در زمینه فیلم‌برداری به "داوود رحمانی" برای فیلمبرداری فیلم "سه سال و سه ماه و دو روز" و به خاطر نگاه و توجه وقت شناسانه به موقعیت کودکان در تنش‌های اخیر منطقه، به "مهرداد حسنی" برای فیلم "سکوت" تعلق گرفت.

 

ارسال نظرات