جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما به فضل الهی پیش می‌رویم و از هیچ چیز نگران نیستیم گفت: انقلاب تازه در حال گرم‌شدن برای شکست‌دادن نهایی قدرت‌ها بوده و آمریکا در حال زوال است.
کد خبر: ۸۵۵۷۶۱۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
بهگزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار حسین سلامی در آیین اختتامیه همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی اظهار داشت: بسیج اساتید موتور محرک انقلاب اسلامی به سمت فتح قله‌های رفیع علم ، دانش و معرفت و شناخت و فناوری است.

وی با اشاره به اینکه قدرت حقیقی اسلام ‌ناب محمدی برای دشمنان نمایان شده است گفت: آن‌ها می‌خواهند جوانان ما از واقعیات جامعه خود دور شوند و یک انزوای ذهنی و فکری ایجاد کنند، آن‌ها می‌خواهند دامنه آگاهی جوانان ما را به داده‌های مجازی و مصنوعی محدود کنند و ذهن مدیریت شده بیگانه با حقایق بسازند.

وی بیان کرد: امروز 28 مرداد است، سالروز آغاز یک روند غم‌انگیز، نفرت بار و تحقیرآمیز؛ نقطه‌ای که آمریکا ما را از استقلال محروم کرد، ما فاقد شخصیت راهبردی مستقل در جهان شدیم، ما مچاله، تحقیر و وابسته شدیم و شکستیم، اما امروز در حال شکست دادن سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا و متحدانش هستیم و این واقعیتی است که نه فقط در فضای آرزو و احساس ما شکل گرفته، بلکه حقیقتی جاری است.

سلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، استثنایی‌ترین انقلاب تاریخ بود که هر چه که زمان پیش می رود، پیچیدگی نقشه دشمنان بیشتر و بر قدرت او نیز افزوده می‌شود عنوان کرد: امروز به مدد حاکمیت ولی فقیه و به مدد تدابیر رهبر معظم انقلاب که رحمت وی تجلی اخلاق نبوی بوده و اسوه حسنه‌ای برای ما است، به این پیروزی دست یافته‌ایم.

وی تاکید کرد: ما همه راه‌ها را به سوی دشمن می‌بندیم و آنان می‌خواهند که جوانان این واقعیت‌های بزرگ را نبینند و اساتید دانشگاه معرف این حقایق به دانشجویانی هستند که فطرت‌هایی پاک، مدیریت‌پذیر، قابل جذب، حقیقت‌جو، عدالت‌گرا و آزادیخواه دارند اما این مسئله هم وجود دارد که دانشجویان ما روی لبه تیغ هستند یعنی به همین سرعت که جذب ما می‌شوند دیگران هم می‌توانند آنان را جذب کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اوضاع منطقه عنوان کرد: دشمن در سوریه نمی تواند به هیچ تصمیم سیاسی برسد، زیرا اصلا ظرفیت این کار را ندارد. آنان گاهی داعش را می زنند و گاهی تقویت می کنند و این حرکت سینوسی یک واقعیت را برملا می کند و آن این است که فعلا از داعش به عنوان یک اهرم تنظیم کننده قوای میدانی استفاده می کنند.

وی گفت: ما جزو کشورهایی بودیم که دارای جغرافیای استراتژیکی برای برقراری موازنه قدرت بودیم و ستون اصلی دکترین دوگانه نیکسون بودیم و با انقلاب خود با تسخیر قلب‌ها و به حرکت درآوردن ذهن‌ها، جریانی از قدرت ناشناخته ساختیم که توانستیم این پیروزی بی‌نظیر در تاریخ حیات بشر بر بزرگترین امپراتوری تاریخ بشر کسب کند، آمریکا تا به امروز مدام عقب نشسته است.

سلامی با اشاره به رویکرد دوگانه آمریکا در اتخاذ دیپلماسی خود بیان کرد: آمریکا اگر باور کند کشوری دارای ضعف است به هیچ وجه استراتژی دیپلماتیک را انتخاب نمی کند و اکنون تلاش بسیار زیادی می‌کند که مذاکرات به نتیجه برسد.

وی به عدم وجود یک استراتژی روشن در دیپلماسی کشور ترکیه اشاره کرد و گفت: سیاست های آمریکا نیز در منطقه به صورت محسوسی دچار افت شده است.

این ارشد نظامی، با اشاره به اینکه تمامی سیاست‌های آمریکا در منطقه قفل شده است تاکید کرد: اگر داعش را مورد هدف قرار دهند ما که بازیگر مقابل آنان هستیم سود می‌بریم و اگر هدف قرار ندهند خودشان ضرر می‌کنند، اگر دولت مرکزی عراق را تقویت کنند به سود ما است و اگر تضعیف کنند خودشان ضرر می‌کنند و این گونه است که می‌توان گفت سیاست‌های آمریکا دچار قفل‌شدگی است.

وی گفت: در محیط‌های دانشجویی دشمنان از نقطه‌های چالش، هجو می‌سازند مثلاً یک اختلاف مالی که ربطی به انقلاب ندارد را به تمام پیکره نظام تعمیم می‌دهند و از یک ناهنجاری تاکتیکی یک بهانه استراتژیکی می‌سازند.

سلامی با اشاره به شعار اصلی این همایش گفت: تنها راه برای تبدیل به قدرت بین‌المللی طی کردن مسیری است که امام (ره) و مقام معظم رهبری ترسیم کردند و آن هم ثبات قدم در برابر قدرت‌ها و تکیه بر استعدادهای درون‌زا است.

وی گفت: اگر به اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم و به استعدادهای خود باور داشته باشیم، این ما را به قدرتی جهانی تبدیل می‌کند، شعائر انقلاب اسلامی در جهان جا باز کرده و مسیر پیشرفت خود را دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر به اذن خداوند انقلاب را به‌درستی معرفی کنیم، آن‌ها با دستاوردهای ما آشنا شوند، هویت خود را به آنها بشناسانیم، نقشه راه ایران را بیان کنیم و با فرهنگ و اعتقادات بیشتر آشنا کنیم، این اتفاق می‌افتد.

سلامی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی، جنبش نرم افزاری، اقتدار علمی، ثبات قدم و ایمان به هدف و تبعیت از رهبر رمز و راز سعادت ما و امت اسلام در آینده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها