مسئول سیاسی سازمان بسیج دانشجویی کشور:

تشکلات دانشجویی در انتخابات پیش رو گرفتار حزب گرایی و یا فردگرایی نشود

مسئول سیاسی سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه تشکلات دانشجویی پیش قراول تحلیل فضای سیاسی هستند، تاکید کرد: تشکلات دانشجویی در انتخابات پیش رو جریانات مختلف را رصد کنند و گرفتار شخص و یا حزب گرایی نشوند.
کد خبر: ۸۵۵۷۶۵۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، ریحانی امروز در دوره تشکیلاتی بسیج دانشجویی خط امام در مجتمع فرهنگی تربیتی امام رضا(ع) مشهد با بیان اینکه نداشتن فهم سیاسی سبب نفوذ دشمن و عملیاتی شدن نقشه های شوم آن می‌شود، تصریح کرد: عدم تحلیل سیاسی سبب شد کوفه، کوفه شود و سر اباعبدالله الحسین (ع) بر سر نیزه رود.

مسئول سیاسی سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان داشت: باید به سیاست نگاه راهبردی داشته باشیم یعنی نگاهمان از بالا به پایین باشد تا بتوانیم پازل دشمن را از دور ببینیم و متوجه نقشه هایش قبل ازاینکه عملیاتی شود بشویم.

وی ابراز داشت: شاه کلید فعالیت‌های سیاسی در نظام الهی، گرفتن رنگ و بوی الهی است. زمانی که امام (ره) ارتباط دانشگاه و حوزه را مطرح کردند زمانی بود که نگاه به دانشگاه سکولاری بود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه از سیاست کاری باید پرهیز کرد، اظهار داشت: در سیاست بازی و سیاست کاری فرد به دنبال حق و حقیقت نیست به همین دلیل دچار سیاست زدگی می‌شود.

ریحانی ابراز داشت: آنچه که به فعالیت های سیاسی اثر و نتیجه می بخشد سیاست گرایی است بدین معنا که در فضای سیاسی فهم و قدرت سیاسی درستی داشته باشیم.

وی داشتن سیر مطالعاتی را در افزایش قدرت تحلیل موثر دانست و افزود: چنانچه سطح مطالعات خود را در فضای سیاسی افزایش دهیم و از طرفی نگاه سکولاری به دین و سیاست نداشته باشیم فعالیت های سیاسیمان اثر بخش خواهد بود.

وی در بیان تفاوت تشکل بسیج دانشجویی با دیگر تشکلات گفت:  ما در بسیج دانشجویی به دنبال تربیت مومن جهادی هستیم و مومن جهادی کسی است که عمارگونه عمل کند.

ریحانی تشکلات دانشجویی را پیش قراول تحلیل فضای سیاسی عنوان کرد و  با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی از همه دانشجویان و تشکلات دانشجویی خواست که جریانات مختلف را رصد کنند و گرفتار شخص و یا حزب گرایی نشوند بلکه به دنبال جریانی باشند که به دنبال تقویت انقلاب و نظام باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها