خبرهای داغ:
مجری برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی:
مجری برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی گفت:روز جهانی مسجد فرصتی برای ارج نهادن به جایگاه بی بدیل و رفیع مسجد در فرهنگ ارزشمند اسلامی است.
کد خبر: ۸۵۵۷۶۹۹
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از میامی، رضا مهدیان در جمع مسئولین کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میامی با اشاره به سخن امام راحل درباره مساجد که «مساجد سنگر هستند، سنگرها را حفظ کنید»، اظهار داشت: این تعبیر برای مساجد خیلی مهم است یعنی عده‌ای مقابل و عده‌ای پشت سنگر هستند. آنهایی که پشت سنگر هستند نیروهای مؤمن‌اند که به اقتضای مسائل سیاسی در صحنه هستند و کسانی که ضد مسجد هستند، مقابل آن ایستاده‌اند.

وی اظهار داشت:عبادت گروهی، ايجاد وحدت، مكانی برای ارائه الگوهای رفتاری، بيان احكام شريعت و اوضاع جهان اسلام و سایر مسائلی از این دست از جمله ویژگی های یک مسجد طراز انقلاب است.

مجری برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی مهمترین موضوع مسجد را محوریت امام جماعت آن به شمار آورد و گفت:‌ نقش اصلی و اساسی امام جماعت در رشد کمیت مستمعین و ارتقا کیفیت محتوای اسلام و مستندسازی دینی و انتقال آن به مردم حائز اهمیت است.

مهدیان تصریح کرد: در حقیقت بخش نرم‌افزاری فعالیت های مسجد به عهده امام جماعت و سخت افزاری آن به عهده هیئت امنا است که می‌تواند مقدمات یک مسجد آباد و همراه با آرامش و آسایش را برای بندگان خدا فراهم کند.

وی درادامه با اشاره به اینکه مساجد و نقش مسجد در ترویج فرهنگ معارف اسلامی بی بدیل است، تصریح کرد: تاسیس کانون های مساجد دلیل پی بردن به اهمیت نقش مسجد است و فعالیت های فرهنگی مساجد جزو اولویت ها هیات امنا باشد.

مجری برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی خاطرنشان کرد:مسجدی که کانون فرهنگی و هنری دارد در واقع کانون آن به منزله قلب تپنده فعالیت های فرهنگی و معنوی مسجد است و از این رو فعالیت کانون های مساجد حائز اهمیت است .

مهدیان همچنین به اهمیت فعالیت های فرهنگی در مساجد اشاره کرد و افزود: اگر ما بتوانیم کارهای فرهنگی خوبی را در مساجد به اجرا بگذاریم بدون شک مساجد موثرترین نهاد فرهنگیهستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها