خبرهای داغ:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار:

دهه کرامت تداعی‏ گر مفاهیم سازنده فرهنگ اسلامی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار گفت: تمام مفاهیم سازنده‌ای موجود در فرهنگ اسلامی در دهه کرامت تداعی می شود.
کد خبر: ۸۵۵۷۷۴۴
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سائری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در گرمسار، ضمن تبریک دهه کرامت با بیان اینکه 10روز نخست ماه ذی القعده به نام دهه کرامت نامگذاری شده است، اظهار داشت: ولادت حضرت معصومه(س) در آغاز و ولادت علی بن موسی الرضا(ع) در پایان دهه کرامت سرشار از مطالب عالی و مفاهیم بلند وسازنده و ارزشمند است.

وی با تأکید بر اینکه کرامت در روایات ائمه معصومین(ع)، ملاک دینداری انسانها است، اظهار داشت: کرامت در اصل به معنای بزرگواری است؛ آنچنان که پیامبر اکرم (ص) فرمودند«بزرگواری مرد همان دین او است».

حجت الاسلام والمسلمین سائری خاطرنشان کرد: کرامت دوری از گناهان است؛ کرم آن است که انسان دنیا را کوچک بشمارد و هر که برای خود کرامت قائل باشد، دنیا در نظرش خوار و کوچک می شود.

وی بیان کرد: کرامت به معنای کوچک شمردن دنیا است و کسی در حقیقت کرم و بخشندگی دارد که هوای نفس خود را مهار کند و به نفسش بخل بورزد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار با اشاره به اینکه همه ساله در ایام دهه کرامت گرمسار میزبان خادمان حرم رضوی است، بیان کرد: این کاروان فرهنگ زیارت از راه دور را در بین مردم ترویج می کنند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها