خبرهای داغ:
امام جمعه اقلید با انتقاد از هجمه‌ای که هرچند وقت یک‌بار به نهاد قانونی و شرعی شورای نگهبان وارد می‌شود، گفت: شورای نگهبان هیچ‌گاه جناحی عمل نکرده و نخواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۵۷۸۳۶
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) و با تقدیر از بینش و آگاهی مقام معظم رهبری در معرفی این بارگاه به عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) در ایران اظهار داشت: بزرگداشت یاد و خاطر اهل‌بیت (ع) و زنده نگه‌داشتن ارزش‌های والای اسلامی بابیان فضایل اخلاقی و منش زندگی آنان بسیار ارزشمند و لازم است.

وی یاد شهید حجت‌الاسلام سید علی اندرزگو در سال 1357 را گرامی داشت و به روز جهانی مسجد اشاره و عنوان داشت: مسجد پایگاه عبادت و معنویت، مرکز مبارزه با دشمنان اسلام و مکانی برای روشنگری و بصیرت افزایی مسلمانان است که باید موردتوجه ویژه مردم و مسئولان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام طالبی همچنین به روز صنعت دفاعی و روز پزشک و داروسازی اشاره و یاد بوعلی سینا و محمد زکریای رازی را گرامی داشت و توفیق روزافزون خادمان نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف را از درگاه اللهی خواستار شد.

امام جمعه اقلید به دهه کرامت از روز ولادت حضرت معصومه (س) تا سالروز ولادت امام رضا (ع) اشاره و با تقدیر از هیئت رزمندگان اسلام، اداره ورزش و جوانان و اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان در برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی، بصیرتی و... در این ایام تقدیر کرد.

خطیب جمعه اقلید با تفسیر زندگی سیاسی امام رضا (ع) و واگذاری خلافت به ایشان و جلسات مناظره علمی و دینی که در آن زمان با حضور علمای مسیحی، یهودی، هندی، زرتشتی، سنی و... برگزار می‌شد تصریح کرد: امروز نیز سیاسیون ما باید با دقت و بصیرت ترفندها و اهداف اصلی دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران را بشناسند و فریب ظاهر زیبا و جذاب و خنده‌های دروغین آنان را نخورند.

وی بابیان اینکه امام خمینی (ره) راه تخلص و نجات از استکبار را قطع رابطه و هرگونه دخالت آنان در کشور می‌دانستند به فرمایشات رهبری در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و نمایندگان رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی که فرمودند: «آمریکایی‌ها می‌خواهند از توافقی که تکلیفش معلوم نیست برای نفوذ در ایران استفاده کنند ولی ما این راه را قاطعانه بسته‌ایم و اجازه نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... را به آنان نمی‌دهیم» اشاره کرد و افزود: ملت بصیر و فهیم ایران اسلامی هیچ‌گاه فریب مکر شیطان بزرگ را نمی‌خورد.

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به تلاش آمریکا در ایجاد اختلاف و تفرقه در ایران و منطقه بیان داشت: آمریکایی‌ها به بهانه برجام می‌خواهند در ایران نفوذ پیدا کنند و بر فضای امنیتی، اقتصادی و فرهنگی ایران تسلط پیدا کنند ازاین‌رو مردم فهیم ایران اسلامی باید بیشتر از هرزمانی هوشیار باشند.

امام جمعه اقلید به فرمایشات رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: حفظ و رعایت اصول توافق، دفاع از مسلمانان و مردم مظلوم عراق، یمن، سوریه، بحرین، فلسطین و...، حفظ خطوط قرمز کشور، حمایت همه‌جانبه از دانشمندان هسته‌ای، عدم حضور بیگانگان در مراکز امنیتی، نظامی و انتظامی و... اهداف راهبردی ایران اسلامی است که ملت و مسئولان در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری برای تحقق و حفظ آن می‌کوشند.

حجت‌الاسلام طالبی به پیشرفت‌های ایران در سال‌های تحریم در زمینه‌های مختلف اشاره و بر همدلی مردم و مسئولان در حمایت از تولید داخلی و تکیه‌بر توان و استعدادهای موجود در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

خطیب جمعه اقلید با انتقاد از هجمه‌ای که هرچند وقت یک‌بار به یک نهاد قانونی و شرعی وارد می‌شود به مطالبی که در مورد عدم مسئولیت اجرایی شورای نگهبان گفته شد اشاره و عنوان کرد: تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است ازاین‌رو آنچه در مجلس تصویب می‌شود شورای نگهبان باید آن را بررسی کرده با قانون و احکام اسلام مطابقت دهد.

وی بابیان اینکه صلاحیت کاندیدای مجلس و ریاست جمهوری را شورای نگهبان تأیید می‌کند ادامه داد: شورای نگهبان هیچ‌گاه جناحی عمل نکرده و نخواهد کرد و تنها در چهارچوب شرع و قانون خدمت می‌کند.

امام جمعه اقلید با بزرگداشت یاد شهید رجایی و باهنر و با اشاره به ادب و متانت این دو بزرگوار و تسلیم محض ولایت و رهبری بودن آنان و دلسوزی و خدمت خالصانه به مردم تصریح کرد: دولت‌ها باید با الگوبرداری از این دولت در راستای پاسداری از خون شهدا، راه امام، حمایت و اطاعت از رهبری و خدمت به مردم ثابت‌قدم و مستحکم باشند تا ملت وفادار ایران نیز پشتوانه آنان باشند.

حجت‌الاسلام طالبی در پایان سخنان خود با تقدیر از حضور ملت ایران در حماسه‌های ملی و مذهبی و با اشاره به حمایت همه‌جانبه مردم در جریان مذاکرات هسته‌ای مساعدت و تلاش بیشتر مسئولان و دولت در رفع مشکلات و مسائل مسکن، اشتغال، تسهیلات، ازدواج جوانان و... را خواستار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها