رزاقی در گفتگو با بسیج:

با وجود منابع و ظرفیت‌های فراوان داخلی، 60درصد مواد غذایی کشور وارداتی است

اگر آمریکا رغبتی برای حضور و گفتگو در اقتصاد ایران را دارد، بیشتر دلایلی سیاسی داشته و اصولا اهداف شومی را دنبال می کند.
کد خبر: ۸۵۵۷۸۶۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹

ابراهیم رزاقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه ایجاد اتاق مشترک ایران و آمریکا موجب جهش اقتصادی در ایران می شود، گفت: چنین نظری با یک دید لیبرالی و غرب زده صادر می شود.

وی با بیان اینکه آمریکا ایران را بزرگترین دشمن خود می داند، افزود: آیا کشورهایی که با آمریکا روابط مختلف اقتصادی دارند، اقتصادشان رشد کرده است؟ در پاسخ به این سؤال با قاطعیت باید بگوییم «خیر». ما در دوران قاجار عقب مانده بودیم و دلیلش هم وابستگی به آمریکا و غرب بود، پس نمی توان تجربیات تلخ گذشته را دوباره امتحان کرد.

علاقه آمریکا برای حضور در موضوعات اقتصادی ایران جنبه سیاسی دارد

این اقتصاددان اظهار داشت: اتاق مشترک ایران و آمریکا هیچ کاری جز رواج دلالی ها در صنایع مختلف، برای اقتصادمان نمی تواند انجام دهد. اگر آمریکا هم رغبتی برای حضور و گفتگو در اقتصاد ایران را دارد، بیشتر دلایلی سیاسی داشته و اصولا اهداف شومی را دنبال می کند.

60درصد مواد غذایی ایران وارداتی است

وی در ادامه با انتقاد از واردات بی رویه محصولات غیرضروری، بیان کرد: متأسفانه 60 درصد مواد غذایی ایران از کشورهای خارجی وارد می شود و این در حالی است که ما به راحتی می توانیم این نیاز را در داخل تأمین کنیم. آمریکا بودجه ای برای امنیت غذایی در کشورش درنظر گرفته است و برای آن اهمیت بسیاری قائل است. ما باید اینگونه رفتار را از دشمن درجه یک خود بیاموزیم نه اینکه راه را برای نفوذشان هموار کنیم.

رزاقی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی، گفت: مقام معظم رهبری در سال های اخیر توجه ویژه ای بر موضوع اقتصاد مقاومتی داشته اند و همواره بر آن تأکید می کنند. وقتی ایشان صحبت از اقتصاد مقاومتی می کنند، مسؤولین ما باید بفهمند که معنای آن استقلال اقتصادی است.

عدم وجود عدالت اجتماعی در سیستم‌های اقتصادی کشور

این تحلیلگر مسائل اقتصادی با بیان اینکه عدالت اجتماعی در سیستم اقتصادی کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تأکیدات فراوان حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اقشار مستضعف جامعه، امروز می بینیم که با سیاست های نادرست دولت ها، کاخ نشینانی در کشور بوجود امده اند که این اتفاق در زمان رضاشاه پهلوی نیز بی نظیر بود.

وی در پایان در تشریح هدف اصلی آمریکا از آمادگی برای تشکیل اتاق مشترک اقتصادی با ایران گفت: آمریکا قصد دارد در جهان اعلام کند که ایران تسلیم شده و در مسیر غرب و اطاعت از آمریکا قرار گرفته است. آمریکا به خوبی می داند که ایران سرچشمه بیداری اسلامی در منطقه بوده و چشم امید کشورهای مقاوم به ما است و از همین طریق می خواهد کشورهایی که مقاومت در آن ها احیا شده را نا امید سازد و این اتفاق کاملا سیاسی است.


ارسال نظرات