دهه کرامت، فرصتی بی نظیر برای تبیین جایگاه اهلبیت علیهم السلام

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ مردم پایه 44 قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: دهه کرامت، فرصتی بی نظیر برای تبیین جایگاه اهلبیت علیهم السلام است.
کد خبر: ۸۵۵۷۸۶۳
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید ولی الله موسوی، در آئین جشن دهه کرامت در حسینیه امام خمینی(ره) تیپ مردم پایه 44 قمربنی هاشم علیه السلام، ضمن تبریک این دهه، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم از پیروان راستین حضرات معصومین (علیهم السلام) باشیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ مردم پایه 44 قمربنی هاشم علیه السلام، افزود: دهه کرامت، فرصتی بی نظیر برای تبیین جایگاه اهل بیت علیهم السلام در جامعه است.

وی، تصریح کرد: امروز دشمنان جهان اسلام با پایه ریزی گروههای تکفیری و تروریستی مانند داعش، تلاش می کنند تا دین مبین اسلام را دینی خشن جلوه دهند؛ لذا باید با ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام در جامعه و گسترش سیره و روش آن بزرگوران در جهت مقابله با نقشه های شوم دشمنان اسلام برنامه ریزی های قوی صورت گیرد.

حجت الاسلام موسوی، به تشریح خصوصیات حضرت معصومه سلام الله علیها پرداخت و بیان داشت: نام این بانوی مکرمه اسلام فاطمه است که به دلیل فضیلت و کرامتشان معصومه لقب گرفتند.

وی، در بخشی از سخنان خود به شباهت های حضرت معصومه(سلام ا...علیها) با حضرت زینب سلام الله علیها اشاره کرد و اظهار داشت: همانطوری که حضرت زینب سلام الله علیها علاقه زیادی به برادرشان امام حسین علیه السلام داشتند و همیشه همراه ایشان بودند. حضرت معصومه سلام الله علیها نیز علاقمند به برادرشان حضرت امام رضا علیه السلام بودند و ایشان را همراهی کردند تا جایی که جان خودشان را در غربت از دست دادند.

موسوی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام در چند روز آتی به تبیین حدیثی از این امام بزرگوار پرداخت و تأکید کرد: حسب فرمایش هشتمین امام شیعیان، کسی که نماز بخواند اما زکات ندهد نمازش قبول نیست.

وی، ادامه داد: بر اساس این حدیث شریف، کسی که از پدر و مادر خود تشکر نکند مثل این است که از خداوند تشکر نکرده است و کسی که صله ی ارحام انجام نمی دهد، تقوای الهی ندارد.

گفتنی است که این مراسم معنوی با مولودی خوانی یکی از ذاکرین اهل بیت علیهم السلام در حسینیه امام خمینی (ره) تیپ مردم پایه44قمر بنی هاشم علیه السلام پایان یافت.

ارسال نظرات