خبرهای داغ:
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین:
حجت الاسلام قابل گفت: اهالی رسانه موظفند در دهه کرامت با بیان و تشریح ویژگی های شاخص این امامان بزرگوار ، جایگاه کرامت را همچون فرهنگ عاشورا در جهان رشد و بسط دهند.
کد خبر: ۸۵۵۷۸۷۳
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸

حجت الاسلام علی قابل رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به " دهه کرامت" اظهار کرد: حضرت علی بن موسی الرضا(ع)  دارای صفات ارزنده ای است که به همین سبب سالروز ولادت این امام بزرگوار و خواهر گرامی اش را " دهه کرامت" می نامند.

این مسئول با بیان اینکه انسان ها به سه بخش کریم، لعیم و بخیل تقسیم می شوند تصریح کرد: انسان کریم فردی است که بدون منت بخشش می کند و درهمین راستا ،خداوند متعال دست افراد نیکوکار را  خالی نمی گذارد تا به دیگران کمک و توجه کنند.

حجت الاسلام قابل ادامه داد: مبلغین و اهالی رسانه موظفند در دهه کرامت با بیان و تشریح ویژگی های شاخص این امامان بزرگوار ، جایگاه کرامت را همچون  فرهنگ عاشورا در جهان رشد و بسط دهند.

بزرگی هر انسانی به اندازه " کرامت" اوست

وی با بیان اینکه، مشکل ما این است که دهه کرامت را همچون دهه عاشورا تبلیغ و نشر نکرده ایم  تاکید کرد: باید افراد به امامان معرفت بیشتری پیدا  کنند چرا که تا خود مبدل به یک فرهنگ دینی  نشوند نمی توانند نامسلمانان ، را به سمت سمت دین مبین اسلام تشویق و ترغیب کنند.

 وی ادامه داد: اين مكتب الهي ،تربيت انساني را به مكان ، رنگ ونژادي خاص محصور نساخته ، بلكه بزرگي آدمي را به كرامت و ارزش ذاتي او دانسته است.

 وی اضافه کرد: چنين ويژگي هايي است كه از اسلام، ديني جاودانه ساخته است به طوری که، در گذر زمان  نه تنها كهنه  نشده  بلکه تمام نيازهاي تربيتي انسان را در طول تاريخ پاسخگو بوده است.

 به  گفته رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان  استان قزوین، جشن‌های مردمی دهه کرامت 94 از 25 مردادماه (اول ذی‌القعده) همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)آغاز و تا یازدهم ذی العقده ولات امام رضا علیه السلام  ادامه دارد.

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها