امام جمعه اردبیل گفت: هدف غرب تسخیر افکار عمومی و از بین بردن اندیشه و باورهای انقلابی، مقاومت و تفکر آرمانی تقویت غرب‌گرایان و تغییر در ساختار قدرت است.
کد خبر: ۸۵۵۷۹۴۸
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با انتقاد از تأخیر پرداخت وجه گندم‌های خریداری شده توسط دولت، از مدیریت ارشد استان و از نمایندگان مجلس خواست با اهتمام ویژه این معضل را حل کنند.

وی گفت: در برنامه‌ریزی اقتصادی کشور، اولویت اول باید به اهل تولید اعم از کشاورزی و صنعتی اختصاص یابد. روا نیست کسانی که ملت ما کنار سفره آن‌ها نشسته و همه ما مدیون آنها هستیم، مستأصل باشند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: توافق هسته‌ای برای استکبار جهانی ارزش ذاتی ندارد بلکه مقدمه و وسیله‌ای است تا قدرت جمهوری اسلامی را مهار کنند. آن‌ها با محاسبه دقیق اقدام به توافق کرده‌اند و دوران بعد توافق برای آنها بسیار مهم‌تر از خود متن توافق است. آن‌ها نمی خواهند با این توافق ایران بعد از 15 سال به قدرت هسته‌ای تبدیل شود بلکه می‌خواهند جمهوری اسلامی با تغییر رفتار در عرصه بین الملل به کشوری خنثی تبدیل و از داخل تضعیف شود.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: هدف آن‌ها از نفوذ به داخل ایران که مقام معظم رهبری آن را رد کردند تسخیر افکار عمومی و از بین بردن اندیشه و باورهای انقلابی، مقاومت و تفکر آرمانی تقویت غرب‌گرایان و تغییر در ساختار قدرت است که با این دو مقصد آن‌ها دو عنصر بزرگ قدرت را از دست ایران می‌گیرند. با این تغییر، کانون قدرت در خاورمیانه از بین می‌رود و به خودی خود مخالفت‌ها با استکبار جهانی از بین می‌رود.

وی بیان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری در مجمع جهانی اهل بیت (ع) و در خطبه‌های نماز عید فطر تصویر چهره‌ی ناب اندیشه اهل بیت و به منزله نقشه راه برای موالیان اهل بیت است.

امام جمعه اردبیل گفت: تفکری که می‌گوید ارتباط با آمریکا و تکیه بر آن‌ها حلّال تمام مشکلات است یک خطای بزرگ است.

آیت‌الله عاملی با اشاره به سی سال دوره حسنی مبارک و سی سال محاصره و مقاومت جمهوری اسلامی،گفت: مصر با موقعیت جغرافیایی ویژه و با داشتن کانال سوئز و 20 میلیون گردشگر سالانه و 80 میلیون جمعیت، توسط حسنی مبارک به طور کامل در اختیار آمریکا قرار گرفت، اما در حال حاضر بخشی از مردم این کشور در قبرستان‌ها زندگی می‌کنند و حسنی مبارک نیز در لحظه‌های آخر عمر خود گفت هرکس به آمریکا اعتماد کند در آخر خط، لباس عزت خود را از دست می‌دهد.

وی با اشاره به اعتماد مصدق به آمریکا و کودتای 28 مرداد و اعتماد شاه به آمریکا و محروم شدن کشور از تکنولوژی‌های اولیه افزود: بعد از انقلاب کشور ما حتی قادر به ساختن لامپ‌های راداری نبود و لذا هواپیماهای عراق در شهرهای ما براحتی جولان می‌دادند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آمریکا به نزدیک‌ترین هم پیمان‌های خود هم رحم نمی‌کند. در حال حاضر هر کشوری از هم پیمانان آمریکا که بخواهد نیروگاه اتمی درست کند آمریکایی‌ها طبق قانون کشور خودشان از آن‌ها تعهد می‌گیرند که از حق مسلم غنی‌سازی هسته‌ای که طبق معاهده ان پی تی ثابت است انصراف دهد و لذا از امارات که در حال احداث 4 نیروگاه است تعهد رسمی گرفته‌اند که از حق غنی سازی خود انصراف دهد در حالی که کشور ما با مقاومت توانست بطور رسمی حق غنی سازی را برای خود حفظ کند.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا در آستانه دور دوم ریاست جمهوری خود پیشنهاد مذاکره با ایران را داد و با تدبیر مقام معظم رهبری وی کتباً حق غنی سازی ایران را به عنوان پیش شرط مذاکره پذیرفت. آیا در صورت تضعیف شدن در برابر آنها ممکن بود که اوباما با تعهد کتبی حق غنی سازی ایران را به رسمیت بشناسد؟

ارسال نظرات