امام جمعه جعفرآباد گفت: مردم، ضمن رعایت شئونات اسلامی در مراسمات عروسی، اجازه کلاهبرداری به افراد شیطان صفت را ندهند.
کد خبر: ۸۵۵۷۹۵۰
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، حجت الاسلام باقری، امام جمعه جعفرآباد مغان در خطبه های نماز جمعه این هفته جعفراباد ضمن توصیه به تقوای الهی و تبریک دهه مبارک کرامت، اقدام اخیر پرسنل نیروی انتظامی شهر را در رابطه با دستگیری عاملان کلاهبرداری ستود و اظهار کرد: مردم ضمن رعایت شئونات اسلامی در مراسمات عروسی اجازه کلاهبرداری به چنین افراد شیطان صفتی را ندهند.

وی گفت: در روزهای اخیر، تعدادی از افرادی که عامل پخش مشروبات الکلی و جزو باند قمار بودند و در جشن ها و مراسمات عروسی اقدام به کلاهبرداری می کردند، توسط عوامل نیروی انتظامی شهر جعفراباد شناسایی و دستگیر شدند.

حجت الاسلام باقری افزود: شرب خمر و قماربازی از جمله اعمال زشت و شیطانی هستند که در قران کریم به آنها اشاره شده است.

امام جمعه جعفرآباد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، در توضیح حدیثی از حضرت امام صادق علیه السلام در ویژگی ها و خصوصیات شیعه، اولین ویژگی مذکور در حدیث فوق که ورع بود را برای مومنین نماز گزار شرح و توضیح داد: ورع بالاتر از تقواست و اگر شخصی از خوف عذاب یا آرزوی ثواب و بهشت تقوا را رعایت می کند شخصی که اهل ورع هست حتی بسیاری از مباحات را نیز از روی دوست داشتن محبوب و حضرت حق ترک می کند.

وی در ادامه توضیح حدیث امام صادق علیه السلام در ویژگی ها و صفات شیعه، صفت اجتهاد را که به معنای تلاش و کوشش است برای نمازگزاران شرح داد و ادامه داد: با توجه به آیات قرآن و فرمایشات معصومین علیهم السلام شیعه و مؤمن، هم باید برای دنیا و کسب حلال تلاش کند و هم باید برای آخرت و زاد و توشه آن تلاش و کوشش کند.

حجت الاسلام باقری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت گفت: معیار و شاخص حرکت نظام اسلامی رهبر معظم انقلاب است و مردم ایران هیچگاه اجازه نفوذ اقتصادی و سیاسی و فرهنگی را به آمریکا نخواهند داد.

ارسال نظرات