نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر تصویب منطقه ویژه گردشگری و اقتصادی ساوالان هستیم که شامل نیر، سرعین و مشگین‌شهر خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۵۷۹۵۹
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، کمال‌الدین پیرمؤذن، در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر اظهار داشت: شهرستان نیربا قدمت دیرین از زیباترین شهرهای استان اردبیل است که با داشتن چشمه های آب گرم و طبیعت بکر و سرسبز مستعد تبدیل شدن به یک شهر توریستی است و وجود این ظرفیت های عظیم در کنار دیگر موهبت های طبیعی الهی می تواند سکوی پرشی باشد تا به واسطه آن پیشرفت و توسعه شهرستان نیر شتاب بیشتری گیرد.

وی افزود: این توانمندی‌ها تا حدود زیادی معرفی و شناسانده شده و برگزاری این جشنواره‌ها فضایی را فراهم می‌آورد تا توانمندی‌های نیر بیشتر معرفی شود.

پیرموذن افزود: تکمیل محور مواصلاتی نیر موجبات حضور بیشتر سرمایه‌گذاران، مسافران و گردشگران را در این منطقه فراهم فراهم خواهد کرد.

وی وجود آب های گرم متعدد و مناطق نمونه گردشگری همچون بولاغلار و بوشلی را در نیر زمینه ساز این حرکت جدی و تاثیرگذار توصیف کرد و ادامه داد: تلاش ما بر این است تا بتوانیم در قالب منطقه ویژه اقتصادی و گردشگری ساوالان بیشتر و بهتر این توانمندی را در سطح ملی ، جهانی و بین المللی معرفی کنیم.

وی ضمن تبریک دهه کرامت و فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع)به فضایل اخلاقی و زندگانی آن امام همام تاکید کرد و همگان را به الگو گیری از سیره و روش ائمه اطهار(ع) دعوت کرد.

امام جمعه اصلاندوز آتش سوزی اخیر مراتع طبیعی روستاهای اصلاندوز را کار افراد فرصت طلب و مریض الاحوال دانست و از مسئولان خواست مسبب یا مسببین این آتش سوزی ها را پیدا کرده و طبق قانون با این افراد دیوانه و بی عقل بشدت برخورد کنند.

حجت الاسلام اسدزاده انجام این عمل زشت و ناپسند را توسط یک عده افراد بی عقل،ظلم فاحش برای منطقه اصلاندوز عنوان کرد و گفت:عشایر و دامداران برای چرای گوسفندان خود نیاز به این مراتع دارند که با این وضعیت مشکلاتی برای دامهای آنان بوجود می آید.

ارسال نظرات