عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس،با انتقاد از عملکرد بانک ها در تخصیص تسهیلات به جوانان برای ازدواج و خانه دار شدن، گفت: بانک ها هیچ همکاری با مردم در راستای اعطای تسهیلات ندارند.
کد خبر: ۸۵۵۷۹۶۵
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، رحمت‌الله نوروزی با انتقاد ازعملکرد بانک ها درتخصیص تسهیلات به جوانان برای ازدواج و خانه دار شدن، گفت: تاکنون با وجود تذکرات پی درپی هیچ تحرکی از سوی بانک ها در تسهیل پرداخت وام به جوانان دیده نشده است.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت فعال شدن شورای عالی جوانان، افزود: درصورتی که جلسات شورای عالی جوانان به ریاست رئیس جمهور در زمان های درنظرگرفته شده تشکیل شود؛به طورحتم بررسی مشکلات جوانان برای پیدا کردن راه حل های منطقی صورت خواهد گرفت.

نوروزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رشد جمعیت،تصریح کرد: زمانی مطالبه رهبری محقق خواهد شد که مسئولان زیرساخت‌های و حداقل های لازم برای زندگی جوانان را فراهم کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه ارایه تسهیلات آسان به جوانان می تواند به رفع بیکاری، کاهش سن ازدواج و همچنین برچیده شدن بسیاری از بزهکاری های منجر شود، گفت: در حال حاضر سخت گیری های بانک ها در پرداخت تسهیلات خرد به مردم به بی انگیزه‌شدن و ناامیدی افراد برای دریافت وام ها منجر شده است.

وی با بیان اینکه دولت باید با ابلاغ آیین نامه هایی تسهیل پرداخت وام به جوانان را ممکن کند، افزود: در حال حاضر پیش شرط های سختی برای دریافت وام مدنظر بانک ها بوده که اخذ تسهیلات را غیرممکن می کند.

 

ضرورت اجرایی شدن مصوبه دولت در استمحال وام‌های کشاورزی

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبه دولت دراستمحال وام های کشاورزی، تصریح کرد: با وجود اینکه بارها درجلسات مختلف در خصوص استمحال وام های کشاورزی به دولت تذکر داده شده،اما شاهد اقدام عملیاتی دراین رابطه برای کمک به اقشار تولید کننده نیستیم.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خسارت‌های بیشماری که سیل و خشکسالی و همچنین بلایای طبیعی به کشاورزان وارد کرده است،تصریح کرد: لازمه رسیدن به توسعه اقتصادی توجه به بخش تولید با حمایت مالی از تولیدکنندگان است./

ارسال نظرات