حجت الاسلام سید حسن میر سید از آزادگان کشور گفت: همانطور که امام خمینی(ره) اعلام کرد حتی یک لحظه در جنگ پشیمان نشد ما هم برای یک لحظه از ایام اسارت پشیمان نیستیم.
کد خبر: ۸۵۵۷۹۶۷
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

وی در جشن سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در ساوه با اشاره به امدادهای الهی اظهار کرد: حجت الاسلام ابوترابی فرد یک هدیه الهی در بین اسرا بود که رهبری اسرا  بر دوش او قرار گرفت تا اسرا عزتمند شوند.

حجت الاسلام میر سید افزود: اسرا در این دوران سخت مورد لطف ائمه اطهار(ع) بودند و اگر راه آنها حق نبود نمی توانستند این لحظات طاقت فرسا را تحمل کنند.

وی ادامه داد: تحمل انوع شکنجه های روحی و روانی بر پیکر اسرا جز با عنایت الهی میسر نبود همانطور که در قرآن اشاره شده است کسانی که در راه خدا استقامت کنند امداد غیبی شامل حالشان می شود.

حجت الاسلام میر سید با اشاره به نامگذاری سال به نام همدلی و هم زبانی توسط رهبر معظم انقلاب گفت: همدلی یعنی همین بیان کردن کار خوب مسئولین و عراقی ها سعی داشتند مانع از همدلی اسرا شوند و ممنوعیت مراسم های مذهبی یکی از راهکارهای آنها بود البته ما یاد گرفته بودیم عکس خواسته آنها عمل کنیم.

وی افزود: آنها از ممنوعیت قرائت ادعیه و سینه زنی شروع کردند وتا ممنوعیت اذان و تجمع بیش از سه نفر رسیدند که در همان روز اول یکی از اسرای نترس اذان سر داد.

حجت الاسلام میر سید سال 1361 در عملیات بیت المقدس توسط عراقی ها در شلمچه اسیر شد و بیشتر مدت 92 ماه اسارت را در زندان الانبار گذراند.

ارسال نظرات