مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای انقلاب فرهنگی در واکنش به خبر حذف عنوان فجر از جشنواره فیلم فجر، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی حتماً حساسیت نشان داده و از مسئولان سینمایی توضیح خواهد خواست.
کد خبر: ۸۵۵۷۹۷۰
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بنیانیان مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه سینمامعیار در پاسخ به سوال مجری که « تغییر عناوین پیشانی‌های فرهنگی و حذف واژه «فجر» با هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است؟» گفت: خبر حذف عبارت «فجر» از جشنواره غیر منتظره است و حتی اگر تصویب شود به دلیل اهمیت آن انتظار داریم که برای افکار عمومی توضیح داده شود که چه چیزی را می خواستیم به دست بیاوریم که این تغییر را داده ایم، الان نمی توان قضاوت کرد جز اینکه از عزیزان بخواهیم توضیح دهند چه فلسفه ای پشت این تغییر هست.

مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی از کلمات به واسطه قدمت و بعد جهانی داشتن نمادی از انقلاب است، به خصوص در شرایطی که به واسطه انرژی هسته ای ناچار شدیم با دشمن پشت میز مذاکره بنشینیم، باید بیشتر مراقب نفوذ فرهنگی دشمن باشیم و باید احیاگر این عناوین و ارزش ها باشیم که سوء تفاهم رخ ندهد. این کلمات در تولیدات سینمایی نقش دارد . فجر نماد و پیامی است که کل جشنواره های هنری را حول و حوش دهه فجر سازماندهی می کند تا یادآوری باشد که هنر در خدمت انقلاب است.

بنیانیان با سیاست گزار خواندن شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بارها مقام معظم رهبری فرمودند که اینجا قرارگاه فرهنگی کشور است و باید بر تحولات فرهنگی نظارت داشته باشد. طبیعی است که در جلسه اول شورای انقلاب فرهنگی موضوع مورد بحث قرار بگیرد و آقای ایوبی و ... دلایل خود را توضیح دهند. باید توجه کنیم که آیا چیزی که به دست می آوریم خیلی ارزشمندتر از چیزی است که از دست می دهیم؟! ما یک جشنواره فجر بیشتر نداریم و باید به سمت یکی کردن برویم که فیلم خارجی هم اگر با ارزش های انقلاب همخوانی دارد در جشنواره ما شرکت کند.

مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: ارزش سینمای ما وابسته به توسعه معیارهای انقلاب اسلامی است که ریشه در آخرین دین الهی دارد، شورای عالی انقلاب فرهنگی حتما حساسیت نشان داده و توضیح خواهد خواست. این خبر بدی است به خصوص که مصادف با مذاکرات هسته ای باشد که شبهه‌ناک می شود و ممکن است منشا تنش هایی در این مقطع شود که با تذکرات مقام رهبری هم باید یک دستگاه فرهنگی روی بستن راه های نفوذ کار کند نه اینکه بحثی مطرح کند که راه های نفوذ باز شود.

 

ارسال نظرات