شهردار مشگین‌شهر گفت: طرح بزرگ احداث آبشار با اعتبار یک میلیارد تومان در پارک جنگلی مشگین‌شهر اجرایی و عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۷۹۸۷
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، سیامک مظلومی، شهردار مشگین‌شهر اظهار داشت: شهرداری مشگین شهر در نظر دارد با ساماندهی ورودی های این شهرستان از سمت قره درویش، چهارراه نصیرآباد و اهر گام بزرگی در راستای زیباسازی و معرفی معماری اصولی شهر در ورودی و خروجی شهر بردارد که ساماندهی پارک جنگلی و اجرایی کردن طرح بزرگ آبشار در این پارک از اولویت های مهم شهرداری است.

وی تصریح کرد: احداث آبشار پارک جنگلی در زمینی به مساحت یک هکتار و با اعتبار یک میلیارد تومان، توسط مشاور مطالعه و بررسی شده و نقشه های اجرایی این طرح نیز آماده اجرا بوده که با تحویل اراضی از سوی منابع طبیعی، عملیات اجرایی آبشار پارک جنگلی شروع می شود.

شهردار مشگین‌شهر گفت: با توجه به توریستی بودن این شهرستان، احداث آبشار در محوطه پارک جنگلی که از سمت اردبیل ورودی شهر نیز محسوب می شود از اهمیت ویژه ای در جلب و جذب گردشگر و مسافر برخوردار است و با ایجاد فضایی زیبا در بستر خیاو چایی سبب تمایل بیشتر گردشگران به اقامت در این شهرستان می شود.

مظلومی با اشاره به اهمیت پارک جنگلی در مشگین شهر افزود: شهرداری با کادر تلاشگر در صدد حفظ، حراست و پشتیبانی فضای بکر این پارک بوده و مانع آسیب رسیدن به بافت این منطقه می شود که البته آتش سوزی که از پارک جنگلی گزارش شده بود جزو حریم این پارک نبود و متعلق به ملک شخصی بود که با اقدام به موقع مأموران آتش نشانی و پرسنل شهرداری در اسرع وقت مهار شد.

شهردار مشگین‌شهر در پاسخ به شورای شهر سرعین مبنی بر نصب نکردن بنر تبلیغاتی پل معلق در این شهر بیان کرد: با توجه به این که پل معلق نخستین سازه وابسته به دانش بومی کشورمان و حاصل تلاش مهندسان بومی بوده و به عنوان غرور ملی از آن یاد می شود، باید تمام مسئولان با تکیه بر اهداف بلند انقلاب در راستای تبلیغ سازه های پر افتخار کشورمان باشند چرا که پل معلق متعلق به تمامیت ایران بوده و در این راستا باید دنیا بداند که تحریم ها مانع پیشرفت ایران نشده است.

مظلومی گفت: تلاش مهندسان ایرانی در زمینه سازه های فاخر به بار نشسته به طوری که میزبان بازدیدکنندگانی از سراسر دنیا بوده و در این ایام شاهد حضور گردشگران مختلفی از کشورهای آلمان، فرانسه، چین، آذربایجان و ترکیه به شهرستان مشگین شهر و پل معلق بودیم و این سبب افتخار کشور ایران است.

وی اظهار کرد: در سفرهای مقامات کشوری به این شهرستان شاهد بازدید اکثر مقامات کشوری از پل معلق بودیم که این نشان دهنده اهمیت این سازه در کشور بوده و باید با اتحاد و همدلی بین مسئولان استانی در راستای توسعه تمام مناطق استان اردبیل و کشورمان گام برداریم.

ارسال نظرات