ضرورت تعادل دام و مرتع برای حفظ مراتع/دو هزار و 160 نفر جمعیت عشایر گرمی

رحيمي زاد سرپرست فرمانداري گرمي گفت: منابع طبیعی و گونه‌های خاص گیاهی بر اثر چرای دام‌های سبک به مخاطره می‌افتد.
کد خبر: ۸۵۵۷۹۹۸
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، میرعلی رحیمی‌زاد،‌ سرپرست فرمانداری شهرستان مغان در دیدار مدیر کل امور عشایر استان اظهار کرد:باید با در نظر گرفتن اشتغال و تولید، برنامه های دراز مدت جهت ایجاد تعادل بین دام و مرتع و حفاظت از منابع طبیعی و گیاهی اجرا کرد.

سرپرست فرمانداری گرمی کار کارشناسی و بررسی های علمی و تخصصی و تحقیقات لازم قبل از اجرای هر طرح را ضروری دانست و خواستار تهیه و اجرای طرح‌های دراز مدت توسعه ای شهرستان گرمی در حوزه امور عشایر شد.

وی همچنین در این دیدار جمعیت عشایر گرمی را 2160 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 2 هزار نفر دارای دفترچه بیمه سلامت هستند و از خدمات پزشکی و درمانی بهره می برند.

قادر هنرمند مدیر کل امور عشایر استان نیز اظهار داشت: بیش از سه برابر از ظرفیت مراتع، دام سبک در استان اردبیل وجود دارد و تبدیل دام سبک به سنگین از برنامه امور عشایر استان است.

هنرمند افزود: 6درصد از جمعیت استان عشایر هستند که 30 درصد پروتئین ولبنیات استان به ارزش 2400 میلیارد ریال را تولید می کنند.

هنرمند از ابلاغ طرح اسکان عشایر خبر داد و افزود: اجرای این طرح مشکل اعتباری دارد وتا کنون 320میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

وی افزود: با اجرای طرح اسکان، 60 درصد از جمعیت عشایر استان در پائین دست سد خداآفرین اسکان می یابند.

هنرمند همچنین از امضای تفاهم‌نامه امور عشایر با میراث فرهنگی استان جهت اجرای طرح جذب توریسم در جامعه عشایر استان خبر داد و گفت: سرعین، خلخال، مشگین‌شهر و گرمی از جمله شهرستان‌های پیشنهادی برای مطالعه و اجرای این طرح است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار