رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل خبر داد

مهلت ارسال آثاربه سومین دوسالانه جشنواره سراسری عکس بسیج تمدید شد.
کد خبر: ۸۵۵۸۰۵۳
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمد دشتی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل از تمدید زمان سومین جشنواره دو سالانه عکس بسیج با عنوان «قاب همدلی و همزبانی» خبر داد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت : این جشنواره به منظور حمایت از هنرمندان متعهد رشته عکاسی و ایجاد بستر مناسب برای خلق آثار فاخر ارزشی , معرفی ارزش‌ها، آرمان‌ها، دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارتقاء انسجام و ارتباط سازنده میان هنرمندان عکاس در سراسر کشور برگزار می شود.

وی تصریح کرد: جشنواره با دو موضوع فعالیت‌های فردی و اجتماعی بسیج و بسیجیان شامل مضامین فعالیت‌های اجتماعی، خدمت‌رسانی، اردوهای سازندگی، تولید هدفمند، سازندگی معنوی، تعلیم و تربیت، ایثار و مقاومت و زندگی ایرانی اسلامی شامل مضامین آیین عبادی، جشن‌ها، عزاداری‌ها، آداب و رسوم، اقوام و حماسه، اقوام و تولید، بازی‌های محلی و راهپیمایی اربعین کربلا و در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: شرکت در این دوسالانه برای عموم هنرمندان عکاس آزاد است و هر عکاس می‌تواند در هر موضوع دوسالانه حداکثر با ارسال هفت تک عکس شرکت کند.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ثبت‌نام، تکمیل فرم شرکت و ارسال تصاویر فقط از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن عکاسان بسیج هنرمندان به نشانی www.torfehhonar.ir امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه عکس‌ها باید مستند بوده و نباید با برنامه‌های رایانه‌ای دستکاری شده باشد، بیان کرد: آثار می‌تواند سیاه و سفید یا رنگی باشد. (آثار آنالوگ پس از اسکن مناسب ارسال شود) و تاریخ عکاسی آثار ارسالی باید در سال‌های 92 شمسی و به بعد بوده و حجم فایل ارسالی حداقل دو و حداکثر چهار مگابایت با پسوند JPG و با مود RGB باشد و نگاتیو یا فایل دیجیتالی عکس باید نزد عکاس موجود باشد.

رئیس ستاد برگزاری سومین جشنواره دوسالانه عکس بسیج جشنواره «قاب همدلی و همزبانی» آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره را 5 شهریور ماه سال‌جاری اعلام کرد و ادامه داد البته 25 مرداد ماه راآخرین مهلت ارایه آثار در نظر گرفته بودیم که براساس صلاحدید دبیرخانه مرکزی جشنواره , زمان جشنواره به مدت 10 روز تمدید گردید.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان درادامه افزود : مراسم اختامیه جشنواره در مرحله استانی با معرفی 3 نفر از برگزیدگان هر موضوع در مجموع شش برگزیده در نیمه شهریورماه برگزار خواهد شد و در هر موضوع از یک نفر در مجموع دو نفر تقدیر می‌شود.

دشتی اضافه کرد: دبیرخانه دوسالانه به ازای هر یک از آثار راه یافته به نمایشگاه استانی به جز آثار برگزیده و تقدیر مبلغ یک میلیون ریال پرداخت می‌کند و به صاحبان آثار راه یافته به نمایشگاه استانی گواهی شرکت تعلق می‌گیرد.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در شهرستانها به کانون بسیج هنرمندان ودر مرکز استان به سازمان بسیج هنرمندان واقع در ساختمان اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مراجعه و یا با شماره تلفن 04533253985 تماس حاصل کنند.

ارسال نظرات