خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی در جمع آزادگان با بیان اینکه به برکت این آزادگی ها و استقامت ها، امروز کشور ما همچون ستاره ای در آسمان منطقه می درخشد گفت: قدرت بزرگ ایمان مردم است؛ نه قدرت بزرگی چون آمریکا که امروز با ما پای میز مذاکره می نشیند.
کد خبر: ۸۵۵۸۰۷۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، وجه الله خدمتگزار صبح امروز در گردهمایی بزرگ آزادگان سراسر استان ضمن ادای احترام و تعظیم در برابر آزادگان دوران دفاع مقدس و ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: تمام نیروها در دوران دفاع مقدس، در راستای ولایت پذیری و اجرای فرمان فرمانده کل قوا بسیج تشکیل دادند.

وی عنوان کرد: مردم آگاه و بصیر ایران اسلامی از همه اقشار، نظام ستم شاهی را سرکوب کردند و در همه شرایط پشت سر فرمانده کل قوا و امام خود به عنوان بزرگترین و موفق ترین انسان، بسیج شدند.

استاندار یادآور شد: به برکت مقاومت و ایثار بسیجیان و دیگر رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی دودمان صدام و همه همکارانش به باد رفت و بساط آنان برچیده شد.

به برکت مقاومت و ایثار رزمندگان، امروز در معادلات بین المللی نقش ایران برجسته است

وی ادامه داد: ایران اسلامی امروز به کشوری تبدیل شده که اگر در معادلات منطقه ای و بین المللی نقش نداشته باشد؛ آن معادلات باطل است.

خدمتگزار افزود: در دوران اسارت پایمردی های یک آزاده را شاهد بودیم که کوچکترین اطلاعی را از جبهه خودی بروز نمی دهد و با وجود شکنجه های زیاد تحمل می کند و تا پای جای می ایستد؛ که این معنای مقاومت و آزادگی است.

وی خاطرنشان کرد: آزادگانی بودند که خانواده، فرماندهان و صلیب سرخ از وضعیت آنها اطلاعی نداشتند و آنان در سخت ترین شرایط و با هر ابزاری که در اختیار داشتند؛ مقاومت می کردند.

امیران سلحشور دوران دفاع مقدس در مناسبت ها دعوت شوند

وی ادامه داد: چند روز پیش امیر رحمانی یکی از آزادگان دفاع مقدس که در بستر بیماری به سر می برند را ملاقات کردم. اینها سرمایه ها و ارزش های امروز نظام و انقلاب ما هستند.

استاندار خراسان جنوبی از کسانی که در ارگان های نظامی و انتظامی و دستگاه های دیگر مسئولیت دارند، خواست که حتما به مناسبت های مختلف از امیران سلحشور، مبارز و ولایتمدار در برنامه ها دعوت شود.

بیش از 233 آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس از خراسان جنوبی هستند

وی اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس، استان ما بیش از یک هزار و 810 شهید را تقدیم کرده است و بیش از 233 آزاده سرافراز و بیش از 4 هزار جانباز داریم.

خدمتگزار ادامه داد: بیش از 42 هزار آزاده در سراسر کشور داریم که 3 هزار نفر آنان در دوران اسارت به شهادت رسیده اند.

امام خمینی(ره) قلب رزمندگان بودند

وی به بیان خاطره ای از یک نوجوان آزاده پرداخت و گفت: افسر عراقی از یک نوجوان بسیجی پرسید: پدر و مادرت را چقدر دوست داری؟

نوجوان پاسخ داد: به اندازه چشمانم.

باز از او پرسید: امام خمینی(ره) را چقدر دوست داری؟

نوجوان پاسخ داد: امام قلب من است.

استاندار یادآور شد: این سخن نوجوان 15 ساله ایرانی برای آن افسر عراقی کوبنده بود و برای همه انسانهای آزاده درس است زیرا بدون چشم می توان زندگی کرد اما بدون قلب انسان می میرد.

وی به بیانات مقام معظم رهبری خطاب به آزادگان اشاره و اظهار کرد: معظم له فرمودند " صبر و استقامت شما آزادگان به اسلام آبرو بخشید" و نیز فرمودند " اسرا در چنگال دژخیمان سرود آزادی سر دادند و آزادگان جهان آن را زمزمه کردند."

صبر، بصیرت، ارتباط با خدا و ولایت پذیری خصوصیات آزادگان است

خدمتگزار با بیان اینکه چهار ویژگی برای آزادگان وجود دارد عنوان کرد: اول صبر متعهدانه و آگاهانه در برابر مشکلات و گرفتاری ها، دوم بصیرت و داشتن دید باز و آگاهی داشتن نسبت به شرایط زمانی و مکانی که در آن قرار دارند.

وی ادامه داد: ارتباط با خدا و اطاعت پذیری از فرمان ولی امر مسلمین نیز خصوصیات آزادگان است .

همدلی و همزبانی، فرهنگ ایثار و فداکاری امروز جامعه است

استاندار اذعان داشت: امروز اتحاد، همدلی و همزبانی را برای پیشرفت و آبادانی کشور می طلبد زیرا ضرورت نظام و جامعه ایجاب می کند و این فرهنگ ایثار، فداکاری و استقامت در جامعه است.

وی با بیان اینکه به برکت این آزادگی ها و استقامت ها، امروز کشور ما همچون ستاره ای در آسمان منطقه می درخشد، افزود: در صورت ادامه داشتن و حفظ خصوصیات آزادگی و جوانمردی در بین مردم و مسئولین نظام، کشور ما به یک کشور الگو و موفق در منطقه تبدیل می شود.

قدرت بزرگ ایمان مردم است؛ نه قدرت بزرگی چون آمریکا

خدمتگزار تاکید کرد: قدرت بزرگ ایمان مردم است؛ نه قدرت بزرگی چون آمریکا که امروز با ما پای میز مذاکره می نشیند.

استاندار گفت: همه باید یکرنگ، باصفا، صمیمیت، دلسوزی، اخلاص و پاکی در کنار هم برای پیشرفت کشور تلاش کنیم و همه سختی ها را بپذیریم زیرا پذیرفتن این سختی ها به معنی سربلندی و سرافرازی کشور است.

خدمت به خانواده های معزز ایثارگران را وظیفه خود می دانیم

وی ادامه داد: ما با تمام وجود و با تمام امکانات و اختیارات قانونی که داریم در خدمت به خانواده های معزز و محترم شهدا، جانبازان و آزادگان تلاش می کنیم.

گفتنی است، استاندار قول داد یکصد میلیون تومان برای ساخت هیئت آزادگان خراسان جنوبی واقع در بوستان آزادگان در جنوب شهر بیرجند، از محل اعتبارات قانونی کمک کند.

همچنین استاندار خراسان جنوبی قول داد به مناسبت دهه کرامت به زودی 230 آزاده استان را به سفر زیارتی حرمین مطهر امام رضا(ع) یا حضرت معصومه(س) اعزام کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها