جایگاه مسجد همیشه استمرار وحدت بین مسلمین است اما دشمنان نظام که این وحدت را برنمی تابند بارها سعی کردند تا با حملات تروریستی این مکان مقدس را مورد هجوم قرار دهند.
کد خبر: ۸۵۵۸۱۳۳
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبر مگار خبر گزاری بسیج سی ام مرداد ماه روز جهانی مسجد است، محلی که جدای از بعد مذهبی اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی نقش مهمی در وحدت جامعه اسلامی ایفا می کند.
در دین اسلام محور تمام فعالیت های عبادی و سیاسی به مسجد ختم می شود این امر مهم نشان از جایگاه و اهمیت محوری مسجد دارد موید این ادعا نقش مهم مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، مکانی های که در سالهای حکومت شاهنشاهی و نیز در زمان تجاوز صدام به ایران مهم ترین پایگاه مردمی برای تزریق زمینه‌های شکل‌گیری فکری و اعتقادی و انسجام به جامعه و نیز آموزش و اعزام مردم به جبهه ها برای دفاع از کشور بود.
30
مرداد سال 1348 مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد، سال‌ها بعد و به همین مناسبت به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای سازمان کنفرانس اسلامی در سی‌امین نشست این سازمان، این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.
همین اهمیت و جایگاه مسجد باعث شد تا بدخواهان نظام این مکان مقدس را نیز مورد هجوم قرار دهند و مردم بی دفاع آن را به خاک و خون بکشند تا با این اقدامات تروریستی به وحدت جامعه اسلامی ضربه بزنند، گویا آنها ساکنان این خانه را نمی شناختند.

انفجار بمب صوتی در مسجد الغدیر زاهدان
حدود ساعت 11:45 ظهر امروز یک بمب صوتی توسط یک فرد موتور سوار از کوچه مجاور مسجد الغدیر زاهدان به داخل آشپزخانه این مسجد انداخته شد که خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی در پی نداشت.
این بمب صوتی پس از انفجار در آشپزخانه مسجد الغدیر زاهدان صرفا منجر به شکسته شدن تعدادی از شیشه های آشپزخانه این مسجد شد.

انفجار انتحاری در مسجد علي بن ابيطالب(ع) شهر زاهدان
غروب پنجشنبه 7 خرداد 88 مسجد علي بن ابيطالب(ع) شهر زاهدان شاهد انفجار تروریستی هولناکی بود، در در این حادثه تروریستی که با انفجار در صفوف نماز جماعت به وقوع پیوست 20 نفر از نمازگزاران مسجد علی بن ابیطالب (ع) از جمله چند نوجوان و جوان شهید و حدود 125 نفر نیز زخمی شدند.

گروه جندالله یک روز پس از این رویداد مسئولیت انفجار را بر عهده گرفت. عبدالرئوف ریگی سخنگوی این سازمان در تماس با دفتر تلویزیون العربیه در پاکستان گفت که انفجار توسط این سازمان صورت گرفته‌است.

انفجار تروریستی در مسجد جامع زاهدان
شامگاه ۲۴ تیرماه سال ۱۳۸۹ مردم استان سیستان و بلوچستان و اهالی شهر زاهدان یکی از تلخ ترین روزهای خود را سپری کردند، اهالی خیابان آزادی در این روز شاهد یک حادثه تروریستی بودند که طی آن ۲۷ تن از هم‌وطنان بی‌گناهمان به شهادت و ۲۷۰ نفر مجروح شدند.
بازماندگان گروهک ریگی با نیت هدف قرار دادن نماز جماعت به خیابان آزادی زاهدان آمده بودند تا شاید با حضور در صحن مسجد جامع، بتوانند حادثه مسجد علی‌ابن ابی‌طالب(ع) را تکرار کنند اما با دیدن گیت بازرسی و امنیت ورودی درب مسجد نتوانستند اقدام کور خود را در زمان برگزاری نماز انجام دهند؛ با این اوصاف به دنبال فرصتی برای ورود به مسجد شدند.

 ساعتی بعد از انفجار، گروهک تروریستی جندالشیطان ـ‌ که خود را «جندالله» نامیده‌اند، با صدور بیانیه‌ای مسئولیت این جنایت هولناک را به عهده می‌گیرد و با سناریویی از قبل طراحی شده با افتخار، عکس‌های دو عامل انتحاری که حادثه مسجد جامع رقم زدند را در وبلاگ خود منتشر می‌کند.
این گروهک مدعی می‌شود که این افراد به نام‌های «عبدالباسط ریگی» معروف به اسلام جان و «محمد ریگی» معروف به جنیدجان عملیات تروریستی انتحاری خود را در مقابل مسجد جامع زاهدان انجام داده‌‌ و به هلاکت رسیده‌اند.
در سالهای اخیر دشمنان اسلام در داخل و خارج از کشور بارها به مساجد هجوم برده اند تا به وحدت مسلمانان ضربه بزنند اما هوشیاری مسلمان این نقشه شوم دشمنان را نقش برآب کرده است.

 

ارسال نظرات