برخورد قاطعانه با زمین‌خواران «گردنه حیران»

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: گردنه حیران یک سرمایه ملی متعلق به نسل آینده است و از اقدامات خلاف قانون افراد در این گردنه جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۸۱۴۹
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیم، محمدرضا شاملو، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: بحث ویلاسازی هم‌اکنون در تمام کشور انجام می‌شود و این امر مربوط به گردنه حیران نیست و متأسفانه تخلفات ساخت و ساز در همه جای خوش آب و هوای ایران وجود دارد.

وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری سازمان‌ها و نهاد زیربط هرچه زودتر جلوی زمین‌خواری در گردنه حیران که قطب گردشگری کشور است جلوگیری شود و ما باید هرچه زودتر جلوی این پدیده شوم را در کشور بگیریم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور بیان کرد: گردنه حیران یک سرمایه بسیار بزرگ برای کشور ایران است و همگان به عنوان یک شهروند ایرانی وظیفه ملی و دینی و انسانی دارند که از این گردنه حفاظت همه جانبه‌ای داشته باشند و این سرمایه بسیار بزرگ را حفظ کنند.

شاملو با بیان اینکه هم‌اکنون موجی در کشور ایجاد شده که همه مردم و مسئولان نسبت به موضوع گردنه حیران حساس شده‌اند و نیاز است در این راستا همگان تمام تلاش خود را برای حفظ این سرمایه عظیم به کار بگیریم.

وی بیان کرد: بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری حرکتی بسیار خوب بین دستگاه‌های زیربط برای حفاظت از سرمایه‌های ملی و محیط زیست انجام شده اما در این راستا نیاز است بازنگری اساسی در قوانین مربوطه اتفاق بیفتد تا جلوی افراد فرصت طلب و سودجو گرفته شود.

معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه بنیاد مسکن مسئولیت قانونی مستقیم را در این موضوع ندارد گفت: بنیاد مسکن به عنوان دستگاه متولی اجرای طرح هادی در روستاها نقش بسزایی در جلوگیری ساخت و سازهای غیر مجاز ایجاد کرده است.

شاملو تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های اساسی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از طرح هادی برخوردار می‌شوند که با اجرای این طرح تخلفات زمین خواری و تخریب محیط زیست و اراضی باغی در کشور کاهش چشمگیری می‌یابد چراکه اجرای این طرح نشان می‌دهد که کدام تخلف در زمین‌های مربوطه صورت گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار