جانشین فرمانده ناحیه مقاوت بسیج سپاه شهرستان سنندج گفت: ماهیت بسیج ماهیت دینی است و بسیج از مساجد نشات گرفته است و هر دو پایگاه معنوی مردمی و مذهبی هستند.
کد خبر: ۸۵۵۸۱۶۲
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، پیش از ظهر امروز همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات، هیئات امناء مساجد و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های بسیج محلات شهرستان در سالن شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مساجد و سالروز تشکیل بسیج مساجد و محلات برگزار شد.

سرهنگ عیسی رحیم زاده جانشین فرمانده ناحیه مقاوت بسیج سپاه شهرستان سنندج در این مراسم که با حضور ائمه جمعه و جماعات؛امامان جمعه مسئولین همراه بود ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای پیشمرگ مسلمان کرد و شهدای روحانی و تبریک دهه کرامت اظهار داشت: نامگذاری 30 مردادماه سالروز اشغال ،کشتار و قتل عام ملت مظلوم فلسطین و به آتش کشیده شدن مسجد القصی قبله اول مسلمین جهان به نام روز جهانی مساجد نامگذاری شده است.

وی گفت: فلسطین به لحاظ تاریخی سرزمین اعراب فلسطین است قبایل عرب کنعانی که از شبه جزیره عرب به این سرزمین مقدس آمدند و بیش از 82 درصد مساحت سرزمین فلسطین در اشغال رژیم صهیونیستی است سرزمینی که به سه بخش تقسیم می شود و فلسطینیان زیادی در آن ساکن هستند.

رحیم زداه در ادامه اظهار داشت: بسیج عرصه مناسبی برای فعالیت و رشد معنوی است و زمینه برای تمامی فعالیت ها در تمامی زمینه های علمی، فرهنگی، اجتماعی؛ اقتصادی و.. فراهم است و باید روحیه و فرهنگ بسیجی در جامعه گسترش یابد.

وی افزود: مسجد به عنوان پایگاهی به عنوان شروع همه خوبی ها بنا نهاده شده است مسجد نماد کامل اتحاد و جایگاه علم و ادب، اخلاق و خانه پاکی و محبت است و جایگاه سعادت انسان است که باید توجه بیشتری به این پایگاه های معنوی صورت پذیرد.

وی بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی از جایگاه مسجد نشات گرفته است و شهدای گرانقدر ما نمود کاملی از شاگردان سنگر مساجد بودند که آنان را به بالاترین درجات نایل کرد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاوت بسیج سپاه شهرستان سنندج ادامه داد: ماهیت بسیج ماهیت دینی است و بسیج از مساجد نشات گرفته است،بسیج مولود مسجد است چه از نظر مدیریت دینی و هم ایجاد رسالت دینی است زیرا هر دو پایگاه معنوی مردمی و مذهبی هستند .

وی در ادامه اذعان داشت: برای پیشبرد اهداف جامعه دینی بسیج باید از ظرفیت مساجد استفاده کند و این نیاز به همکاری بیشتر ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان بسیج دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب های کار در این حوزه اشاره و بیان کرد: آسیب های نیز در این میان وجود دارد که باید توجه مسئولین و ماموستایان نسبت به رفع این کاستی ها بیشتر شود.

به گفته رحیم زاده، حضور پررنگ تر جوانان در مساجد، استفاده از ظرفیت بسیج طلاب در راستای اجرای برنامه های شاخص بسیج از جمله شجره طیبه صالحین در مساجد، حضور پررنگ تر ماموستایان ، ارتباط مسئولین و سرکشی آنان از فعالیت های مساجد از جمله اموری است که باید به آن توجه بیشتری شود و در غیر این صورت تبدیل به آسیب می شود
ارسال نظرات