نماینده اسبق اردبیل در مجلس گفت: در راستای تخریب وجه اردبیل و ترس از الحاق آستارا به اردبیل اطلاعات غلط عمدی به نماینده آستارا داده شده است.
کد خبر: ۸۵۵۸۱۷۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از آذر سلام، حسن نوعی اقدم، نماینده ادوار گذشته مردم اردبیل در مجلس درباره اتهام وارده به زمین خواری و تغییر کاربری در اراضی ملی گردنه حیران گفت: در رابطه با موضوع زمین خواری در حیران به دادستان کل کشور به اتهام نشراکاذیب و تشویش اذهان عمومی بر علیه آقای نعیمی شکایت کردم و به زودی ایشان را به دادگاه احضار خواهم کرد.‌

حسن نوعی‌اقدم در گفت‌و‌گویی در اردبیل اظهار داشت: با توجه به این که آقای نعیمی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اظهارات بی اساسی را در مورد دخالت داشتن خواهران بنده در تغییرکاربری اراضی منطقه حیران از صدا و سیما مطرح کردند که این اظهارات را به شدت تکذیب و آن را بی اساس می دانم.

وی گفت:‌ معتقدم که از بی‌ تجربگی نماینده مردم آستارا عده‌ای سوءاستفاده کرده و اطلاعات غلط به وی داده اند.همه می‌دانند منطقه حیران از نظر جغرافیایی وابسته به استان گیلان بوده و هرگونه مراحل اداری تغییر کاربری در نهایت باید در کمیسیون ماده 5 استان ها تشکیل می شود که ریاست این کمیسیون نیز بر عهده شخص استانداران است.

نماینده مردم شهرستان های اردبیل،‌ نیر، نمین وسرعین در دوره چهارم و هفتم مجلس شورای اسلامی افزود:‌ هر گونه تغییر کاربری در محدوده حیران که از سالیان گذشته تا به امروز به انجام رسیده است به طور یقین مسئولان ذیربط استان گیلان در آن نقش داشته و در نهایت از کانال کمیسیون ماده 5 استان گیلان عبور کرده است.

نوعی اقدم تصریح کرد: نمایندگان ادوار آستارا در مجلس و شخص آقای نعیمی قطعاٌ از این جریان مطلع هستند و کسانی که این اطلاعات بی اساس را به این نماینده مردم آستارا در مجلس دادند خود از عوامل اصلی تغییر کاربری منطقه حیران در استان گیلان بوده و با این کار می خواهند که افکار عمومی را منحرف کنند و موضوع را به نمایندگان ادورا مجلس و مسئولان استان اردبیل منتسب کنند " که همان داستان کی بود کی بود من نبودم پیش می آید".

وی بیان کرد: خواهران بنده از تاریخ تولد خود تا به امروز حتی یک مترمربع زمین در منطقه حیران و با هیچ گونه کاربری نداشته و ندارند و اگر اهالی اردبیل نیز در منطقه حیران ویلا و یا زمین خریده باشند معامله ان ها غیرقانونی و غیرشرعی نبوده، چرا که از دلالان استان گیلان این زمین‌ها را خریداری کردند.

حسن نوعی اقدم در باره دلالان این اراضی نیز گفت: برخی از مسئولان گیلان با سوئ استفاده از نفوذ خود و با همکاری دلالان منطقه حیران و با رابطه بازی؛ منابع طبیعی، جنگل ها و اراضی ملی را تصرف و کاربری آن را تغییر داده اند و در نهایت زمین را تفکیک و با قیمت گران و با کاربری مسکونی حتی با سند رسمی به اردبیلی و غیراردبیلی ها فروخته اند " حالا پیدا کنید پرتقال فروش را! ".

وی این سوال را طرح کرد که، حال قضاوت کنید تغییر کاربری اراضی ملی بدست کدام عوامل و کدام استان انجام می شود!.

نوعی‌اقدم افزود: بنده در این رابطه به دادستان کل کشور به اتهام نشراکاذیب و تشویش اذهان عمومی بر علیه آقای نعیمی شکایت کردم و بزودی وی را به دادگاه احضار خواهم کرد.

وی تصریح کرد: اکثریت قاطع مردم آستارا به دلایل مختلف مدت ها است که خواهان الحاق آستارا به استان اردبیل هستند و بنده در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی به عنوان کسی که به این بازگشت اعتقاد دارم این موضوع را پیگیری کردم و حتی این موضوع تا مرحله پیش نویس لایحه اصلاحیه جامع قانون تقسیمات کشوری پیش رفت ولی از مجلس هشتم به بعد متوقف شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس هفتم اظهار داشت: زمین خواران منطقه حیران به درستی می دانند که اگر آستارا به استان اردبیل ملحق شود منافع نامشروع آن ها به خطر می افتد که با توجه به این موضوع؛ این عوامل از بی تجربگی نماینده مردم آستارا استفاده کرده و سعی می کنند مسئولان استان اردبیل را تخریب کرده و جایگاه اردبیل را در دید مردم آستارا تحقیر کنند.

نوعی اقدم تصریح کرد: این افراد غافل از این موضوع هستند که در نظام جمهوری اسلامی ایران اگر مردم خواسته ای داشته باشند که غیرقانونی و مغایر با شرع نباشد حتما تحقق می یاید و درخواست الحاق آستارا به استان اردبیل قطعا یک روز محقق می شود.

گفتگو از محمدرضا فرض الهی/

ارسال نظرات