خبرهای داغ:
دشمنان می‌خواهند پیشرفت شگرف انقلاب اسلامی را متوقف و...
کد خبر: ۸۵۵۸۱۷۹
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، صبح امروز در همایش آب یا سراب  که در محل این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه ما امروز درگیر جنگ همه‌جانبه با استکبار هستیم، اظهار داشت: بارها گفته‌ایم که مسئله آمریکا مسئله هسته‌‌ای نیست و  خیلی از ما در این مسئله گیر کرده‌ایم؛ مسئله فراتر از موضوع هسته‌ای است، یعنی استکبار به خاطر مسئله هسته‌ای این همه تکاپو نمی‌کند. 

وی ادامه داد: روزی نیست که رئیس‌جمهور آمریکا در مورد مسئله ایران حرف نزند. مسئله دشمنان با ما مسئله انقلاب اسلامی، پیشرفت انقلاب و شکست استکبار است. انقلاب با سرعت در حال پیشرفت است و سنگرهای کلیدی دنیا یکی‌یکی از دست آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در حال خارج شدن است و آنها می‌خواهند به هر نحو جلوی این پیشروی‌ها را بگیرند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: دشمنان می‌خواهند پیشرفت شگرف انقلاب اسلامی را متوقف و در ایران نفوذ پیدا کنند. اختلاف و نفوذ دو راهکاری است که دشمنان به دنبال آن هستند و قصد دارند مسئله هسته‌ای را دستمایه قرار دهند.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه ما باید وحدت را حفظ کنیم، اظهار داشت: بررسی برجام در مجلس نباید منجر به تفرقه شود و  باید تصمیم‌گیری درباره مسائل هسته‌ای را به مراجع قانونی بسپاریم، البته هیچ قراردادی که به مبارزه با استکبار، حمایت از مظلومان و مستضعفان از جمله فلسطین  و قراردادی که به وحدت و قدرت نظامی ما خدشه وارد کند، نمی‌پذیریم. ما به هر آنچه مراجع قانونی تصمیم می‌گیرند باید عمل کنیم، البته وحدت خط قرمز ماست و نباید وحدت شکسته شود. 

وی ادامه داد: باید جلوی نفوذ و اختلاف را بگیریم. امروز نفوذ در کشور به وسیله دو شاهراه صورت می‌گیرد، یعنی آنها می‌خواهند ادراک‌سازی کنند که بهبود وضعیت اقتصادی ایران و رفاه مردم در گرو ارتباط بهتر با غرب است. شاهراه دیگر نفوذ غرب و استکبار در این است که سعادت و پیشرفت جامعه در گرو آزادی‌‌های فاسد و بی‌بند و بار است. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به جنگ اقتصادی غرب با ایران، گفت: امروز در حال جنگ اقتصادی هستیم و برای عبور از آن چه باید کرد؟ تجربه ملت ما نشان می‌دهد که جنگ‌های متعددی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بر ما تحمیل شده و اولین جنگ، کودتا و حملات تروریستی علیه ما بود. آمریکا آشوب‌های محلی در کشورمان راه انداخت و ملت ما در مقابل آن مقاومت کردند و از دل آن مقاومت نیروی امنیتی کم‌نظیری به وجود آمد که شانه‌ به‌ شانه دستگاه‌های امنیتی در جهان حرکت می‌کند. 

سردار نقدی ادامه داد:‌ آمریکایی‌ها به ما جنگ نظامی را تحمیل کردند و امام‌خمینی(ره) فرمودند مقاومت کنید که نتیجه این شد از دل این جنگ نیروی نظامی و دفاعی کم نظیر متولد شد و ما امروز کم‌نظیرترین نیروی نظامی را در منطقه داریم و آمریکا نمی‌تواند به ایران حمله کند؛ آنها در مرحله بعدی به شهرهای ما حمله کردند و نتیجه آن شد که نیروی موشکی متولد شد؛ آنها ما را تحریم علمی کردند، اما دانشمندان ما در همه زمینه‌ها پیشرفت کردند. در هر حال در هر عرصه‌ای که خط مقاومت را انتخاب کردیم از دل مقاومت یک قدرت متولد شد. 

وی یادآور شد: اگر ما در جنگ اقتصادی خط مقاومت را پیش بگیریم، از دل آن نیروی اقتصادی پیشرو، مقتدر و مثال‌زدنی متولد می‌شود که برای همیشه مشکل اقتصاد ایران را حل خواهد کرد و فرمول این راه اقتصاد مقاومتی است. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:‌ اقتصاد پیشرو و برتر به نیروی انسانی، دانش، فناوری، سرمایه و بازار مصرف نیاز دارد و ایران یکی از استثنایی‌ترین کشورهای جهان است که منابع انسانی فراوانی دارد. 

سردار نقدی با بیان اینکه ایران همه ارکان اقتصاد پیشرو را دارد، با طرح این پرسش که چرا اقتصاد ما پیشرو نیست؟ گفت: برآورد ما این است که ما دو عنصر را باید به سایر عناصر اضافه کنیم؛ خودباوری و همت و مدیریت اجرایی صحیح اصلی‌ترین نیاز ماست. 

وی با اشاره به وجود دو نگاه درباره پیشرفت کشور اظهار داشت: یک نگاه می‌گوید باید از ظرفیت درونی و اقتصاد درون‌زا استفاده کنیم و نگاه دوم معتقد است پیشرفت اقتصادی با کمک بیرونی محقق می‌شود؛ شرایط امروز کشور نشان داده که نگاه دوم غلط، عقیم و بی‌فایده است، البته افرادی که دیدگاه دوم را دارند صریحا مخالفت خود با اقتصاد مقاومتی را مطرح نمی‌کنند، اما طبق فرمایش رهبری باید از بن دندان به اقتصاد مقاومتی باور پیدا کنیم. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه برجسته‌ترین اساتید دنیا نظریه اقتصاد مقاومتی که مُبدع آن رهبری است را تحسین کرده‌اند، یادآور شد: برای شناخت بهتر اقتصاد مقاومتی باید اقتصاد عاریتی را شناخت؛ ویژگی اقتصاد مقاومتی، برون‌زا بودن، مصرفی بودن، دنباله‌رو و درون‌گرا بودن است.

سردار نقدی افزود: اقتصاد مقاومتی می‌‌گوید شرایط سرمایه‌گذاری را فراهم کن و نیازی به تغییر سیاست خارجی نداریم و اگر با استکبار به سازش برسیم هیچ سرمایه‌ای به طرف تو نمی‌آید، اما در مقابل اقتصاد عاریتی به اشرافی‌گری و رفاه‌طلبی اعتقاد دارد و نیز یکی از اصول اقتصاد مقاومتی حمایت از صادرات است، اما اقتصاد عاریتی باوری به توان خودی برای رفاه در بازار جهانی ندارد. 

وی در پایان با اشاره به طرح تاسیس فروشگاه مک‌دونالد در ایران، تصریح کرد: آنها فروشگاه مک‌دونالد را تاسیس می‌کنند تا پول و اخلاق ما را با هم ببرند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها