خبرهای داغ:
با حضور سفیران امام رئوف

شمیم عطر شفابخش رضوی در مرکز نگهداری بیماران روانی و سالمندان فردوس پیچید

با حضور سفیران امام رئوف، شمیم عطر شفابخش رضوی در مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن و خانه سالمندان فردوس پیچید و به بیماران این مرکز که سالیان سال است آرزوی زیارت امام رضا(ع) را در سینه دارند، جانی دوباره بخشید.
کد خبر: ۸۵۵۸۲۲۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، خدام حرم رضوی در ادامه حضور خود در شهر دارالمومنین، صبح امروز (31 مرداد) به مرکز خیریه نگهداری بیماران روانی مزمن بوعلی و خانه سالمندان فجر امید فردوس رفتند.

مسئولان، مددکاران و بیماران این مرکز خیریه با ذبح گوسفند و دود کردن سپند به استقبال خادمان بارگاه ملکوتی امام رئوف رفتند.

مدیرعامل این موسسه خیریه در این مراسم معنوی گفت: بیماران این مرکز به دلیل وضعیت نامساعد جسمانی، نمی توانند به زیارت امام هشتم مشرف شوند اما این آرزوی قلبی، سالیان سال است که همراه آنها است.

حسن ستودیان ادامه داد: این مرکز در سال 1388 راه اندازی شده است و در حال حاضر 45 بیمار مزمن (25 تا 79 سال) را از سراسر استان نگهداری می کند.

وی با اشاره به اینکه یک سوم بودجه این مرکز توسط دولت و دو سوم دیگر توسط خیرین و مردم تامین می شود، افزود: مهندسان، پزشکان و تعدادی زیادی از افراد تحصیل کرده به عنوان مددکار افتخاری در این مرکز به ارائه خدمات می پردازند.

وی اظهار داشت: بیماران این مرکز، احساسات عجیبی دارند و بسیاری از آنها آرزوی سفر به مشهد مقدس را سالیان سال است که در سینه دارند.

وی از خیرین خواست شرایط زیارت امام هشتم را این بیماران این مرکز فراهم کنند.

حجت الاسلام مهدی اسماعیل کمال نیز در این مراسم گفت: حضور خدام بارگاه منور رضوی در شهرهای ایران، به منظور فراهم کردن حال و هوای زیارت از راه دور برای افرادی است که نمی توانند به هر دلیلی به پابوسی حضرت مشرف شوند.

همچنین خادمان حریم امام ثامن(علیه السلام) با حضور در خانه سالمندان فجر امید شهرستان فردوس، ضمن بازدید از بخش های مختلف این مرکز و عیادت از سالمندان، چشم آنان را بارانی کردند و به سالمندان این مرکز حال و هوای تازه بخشیدند .

علی اکبر قنبری مسئول خانه سالمندان فجر امید شهرستان فردوس در بازدید خدام از این مرکز گفت: این سالمندان، سالهاست که زیارت امام رضا(علیه السلام) نرفته اند و امروز با حضور خدام در این مرکز، حال و هوای آنها عوض شد.

وی افزود: در حال حاضر 40 سالمند در این مرکز به صورت شبانه روزی و 60 نفر نیز در منزل تحت مراقب این مرکز قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه دولت سالانه 15 میلیون تومان یارانه به این مرکز اختصاص می دهد، اظهار داشت: هزینه کرد این مرکز سالانه 50 میلیون تومان است و بخش اعظمی از این هزینه ها، از محل کمک های خیرین تامین می شود.

در این مراسم، بسته های نمک و شاخه نبات های متبرک شده حرم حضرت امام رضا(علیه السلام) به بیماران تقدیم شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار