جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

روحیه شهادت نیرویی محکم در مقابل همه تجهیزات استکبار

شهدا سرمشق جوانان و ملت ما هستند؛ ملتی که همیشه روحیه شهادت‌طلبی دارد و ایثارگرانه در مقابل همه ابرقدرت‌ها ایستاده و هیچ دشمنی در مقابل شهادت‌طلبی ملت ایران حتی با همه تجهیزات نمی‌تواند ایستادگی کند.
کد خبر: ۸۵۵۸۲۹۸
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرلشکر غلام‌علی رشید در یادواره شهدای گمنام و شهید اهوازی در منطقه «خوش‌واش» این شهرستان، اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا و یادآوری رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس، بزرگ‌داشت حماسه یک ملت است که مقاومت انقلابی مردم ایران را در جنگ نابرابر تحمیلی بازگو می‌کند.

وی اضافه کرد: دفاع هشت ساله ایران علیه حملات رژیم بعث عراق، جنگی نابرابر بوده که در آن مظلومیت رزمندگان و شهدا بر همگان ثابت شد؛ به هر حال ایران اسلامی در آن دوران وارد جنگ شد اما باوجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها پایداری کرد و مردانه جنگید، صدام نیز به نیابت از استکبار جهانی نبردی را بر ایران تحمیل کرد که در پایان آن ملت ایران سربلند و فاتح بود.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز در عراق کسی سراغی از صدام نمی‌گیرد و حرفی از آن نمی‌زند، افزود: ولی در ایران امام امت و شهدا هر روز در یادواره‌های کوچک و بزرگ در سراسر کشور گرامی داشته می‌شوند زیرا ملت و دولت وظیفه خود می‌داند که یاد شهدا را گرامی بدارد، به فرمایشات رهبری و امام امت جامه عمل پوشیده و نگذارد تا دشمن ما را از شهدا غافل کند.

سرلشکر رشید بیان کرد: شهدا سرمشق جوانان و ملت ما هستند؛ ملتی که همیشه روحیه شهادت‌طلبی دارد و ایثارگرانه در مقابل همه ابرقدرت‌ها ایستاده و هیچ دشمنی در مقابل شهادت‌طلبی ملت ایران حتی با همه تجهیزات نمی‌تواند ایستادگی کند.

وی با اشاره به این گفته امام امت که فرمودند: " آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند." گفت: هم‌اکنون در زندگی خود با شهدا زنده‌ایم و نبرد با دشمن در جبهه‌ای دیگر ادامه دارد که یکی از این موارد استقبال و تشییع بی‌نظیر مردم از شهدای غواص و خط‌شکن بوده است.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دفاع مقدس نوعی جنگ جهانی بوده و در آن ائتلاف وسیع اعلام‌نشده جهانی برقرار بود، تصریح کرد: رشادت جوانان و رزمندگان و شهدا توانست برای همیشه دشمنان را از ایران اسلامی ناامید کند.

سرلشکر رشید با اشاره به بحث انرژی هسته‌ای و موضع‌گیری استکبارگران مقابل ایران، اظهار کرد: امروز مباحث هسته‌ای مطرح شده از سوی دشمنان بهانه است و آژانس نیز حق غنی‌سازی ایران را پذیرفته است، لذا این مهم با نظارت آژانس هسته‌ای انجام می‌شود.

وی با اشاره به توافق ایران و کشورهای 1+5 گفت: بحث توافق مبحث اساسی و مهمی است؛ زیرا باوجود زحمات دیپلمات‌های کشورمان برای دفاع از ایران مقابل شش کشور بزرگ دنیا کارهای خوبی انجام شد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: توافق در مذاکرات به معنای هم‌سویی ایران با قدرت‌های دنیا در مسائل اساسی و منطقه نیست، سیاست ایران و آمریکا در منطقه 180 درجه با هم تفاوت دارد.

وی گفت: دشمن همچنان طراحی‌های جدیدی در مقابله با ایران دارد و به فکر اجرایی کردن آن است، لذا ما باید مراقب عملکرد خود باشیم.

رشید با تاکید بر اینکه ما با شهدا زندگی داریم و آنها مایه برکت‌مان هستند، گفت: دفاع مقدس حادثه محلی و منطقه‌ای نبود بلکه از بسیاری جنگ‌های بزرگ تاریخ اهمیت بیشتری داشت.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در نیمه دوم قرن بیستم نظام دوقطبی شوروی و آمریکا بر دنیا حاکم بود، تصریح کرد: این نظام دوقطبی 50 سال همه دنیا را از آن خود کرده بود ولی با پیروزی انقلاب اسلامی این نظام دوقطبی شکست و امام راحل یک نه بزرگ به جهان و استکبارگران دنیا گفت و با شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی هر دو قدرت بزرگ را انکار کرد.

این مسئول با اعلام اینکه پس از برهم زدن نظام دوقطبی دنیا توسط امام راحل استکبارگران جنگ تحمیلی را به‌راه انداختند، ادامه داد: همه آنهایی که در جنگ‌های مختلف روبروی هم بودند در جنگ تحمیلی با هم متحد شدند.

رشید با تاکید بر اینکه در جنگ تحمیلی ایران اسلامی دست به عملیات‌های بزرگی همانند فاو زد که امروزه عملیات نظامی آن در دانشگاه‌های بزرگ جهان بررسی می‌شود، گفت: در این جنگ سه سپاه بزرگ ارتش دشمن با فرماندهی صدام شکست خورد و رزمندگان ایران از اروندرود بدون داشتن پل عبور کردند و در 80 شبانه‌روز جنگ سختی داشتند.

وی با اشاره به جنگ در شلمچه و حلبچه، ادامه داد: جنگ در حلبچه به‌تنهایی از سوی صدام درست نشد بلکه استکبارگران زیادی در آن نقش داشتند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه باید به نسل جوان حقیقت جنگ را بگوییم، گفت: با پشت سر گذاشتن جنگ سخت تحمیلی فرماندهان‌مان روح بزرگی داشتند و مفاهیم باقی‌مانده از جنگ عزت، سربلندی، شهادت‌طلبی، وحدت، ندادن یک وجب از خاک کشور و استقلال است.

این مسئول با اعلام اینکه نخستین دستاورد انقلاب اسلامی اعتراف دوست و دشمن به قدرت کشور است، خاطرنشان کرد: بسیاری از استکبارگران دنیا از قدرت نفوذ ایران هراس دارند و امروزه در همه جا ایران اسلامی را می‌توان دید که این قدرت در امتداد هشت سال دفاع مقدس ایجاد شد.

رشید در مورد مباحث هسته‌ای بیان کرد: ایران عضو آژانس انرژی هسته‌ای است و حق غنی‌سازی براساس نظارت آژانس دارد ولی اسرائیل با توجه به اینکه عضو آژانس نیست اما بالای 90 درصد غنی‌سازی دارد.

وی با اشاره به اینکه از مراکز هسته‌ای ایران بیش از هزاران ساعت بازرسی صورت گرفت و حتی دوربین آژانس در نطنز و دیگر مناطق مستقر است، گفت: از مراکز هسته‌ای اسرائیل هیچ بازرسی نمی‌شود و کسی جرأت آن را ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها