یک عضو انجمن قطعه سازان از ابطال انتخابات هیأت مدیره انجمن قطعه سازان در سال گذشته خبرد و گفت: متأسفانه در ورود خودروسازان خارجی به کشور کارشناسی عمل نشد.
کد خبر: ۸۵۵۸۳۳۵
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرهاد به نیا در نشستی خبری از ابطال انتخابات سال گذشته انجمن قطعه‌سازان خبرداد و اظهار داشت: براساس رای دیوان عدالت اداری در مردادماه جاری مجمع انتخاباتی هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو به طول کامل ابطال شده است و این حکم طی روزهای آینده به انجمن هم ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با درخواست یک سوم اعضا یا وزارت کار در برگزاری مجمع، می توان انتخابات دیگری را برگزار کرد، افزود: در شرایط فعلی قطعه سازان با مشکلات متعددی از جمله کمبود نقدینگی و مالیات بر ارزش افزوده روبه رو هستند که باید انجمن با برگزاری هیأت مدیره جدید این موارد را مورد بررسی و رفع نماید.

این عضو انجمن قطعه سازان اضافه کرد: این روزها فروش خودروسازان کاهش پیدا کرده که این موضوع خود پرداخت مطالبات قطعه سازان از خودروسازان را با مشکل مواجه کرده است. در برخی از موارد حتی قطعه سازان حاضرند به جای مطالبات خود از خودروسازان خودرو دریافت کرده و آنها را در بازار به فروش برسانند. 

وی به اقدام یکی از شرکت های خودروساز در تحویل خودرو به جای مطالبات به قطعه سازان اشاره کرد و گفت: بهتر است این خودروها  توسط لیزینگ‌ها به فروش رسیده و پول آن به قطعه ساز داده شود. البته در شرایط فعلی که بازار راکد است تحویل خودرو هم دردی از مشکلات کمبود نقدینگی قطعه سازان دوا نمی‌کند.

 به نیا با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از واحدهای قطعه سازی کشور تعطیل شده‌ است، اظهار داشت: بانک ها به شدت انقباظی عمل کرده و با بهره های سنگین شرایط فعالیت را برای قطعه سازان هر روز سخت تر می کنند.

 این عضو انجمن قطعه سازان خودرو به افزایش حضور خودروهای بی کیفیت چینی در سطح بازار اشاره کرد و افزود: چینی ها به شدت به دنبال بازار ایران هستند که این دولتمردان کشور باید به گونه سیاست گذاری ها کنند که هر خودروی چینی امکان ورود با بازار ایران را نداشته باشد.

وی با اشاره به بیان برخی صحبت ها مبنی بر حضور شرکت های بزرگ خودروساز خارجی همانند آلمان و فرانسه در کشور ، اظهارداشت: هنوز هیچ قراردادی نهایی نشده است و نمایندگان کشورها بیشتر برای بررسی بازار ایران به کشور سفر می کنند اما متأسفانه جوسازی حضور این شرکت ها باعث شده تا بازار خودرو دچار تشنج شده و خرید و فروشی در آن صورت نگیرد.

به نیا با بیان اینکه متأسفانه در ورود خودروسازان خارجی به کشور کارشناسی عمل نشد، گفت: به نظر می رسد اگر به جای واردات خودرو تمرکز بیشتری به واردات ماشین آلات انجام شود به طور حتم در آینده شاهد تولید خودروهای بهتری در سطح بازار خواهیم بود.

وی  از برگزاری جلساتی میان خودروسازان و قطعه‌سازان آلمانی و ژاپنی با قطعه‌سازان ایرانی خبر داد و گفت: در حال حاضر مذاکره ایران خودرو با قطعه سازان داخلی برای تولید خودروهای x409 و x502  نهایی شده است.

ارسال نظرات