امین قانعی در جمع اعضاء بسیج رسانه‌ ابرکوه، اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی مجازی را از بدترین تهدیدات برای مخاطبان آن دانست.
کد خبر: ۸۵۵۸۴۵۷
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سروابرکوه، امین قانعی رئیس شورای قشر بسیج رسانه یزد در مراسم اختتامیه دوره آموزشی خبرنگاری که در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه برگزار شده بود ضمن معرفی نرم افزارهای شبکه های اجتماعی مجازی به بیان آسیب های آن پرداخت.

قانعی اظهار داشت: نرم افزارهای شبکه اجتماعی از پنج طریق با مخاطب خود ارتباط برقرار می کند اول: ارسال پیام و فیلم و عکس، دوم از طریق شیک، سوم از طریق مسافت، چهارم از طریق معرفی افراد مشهور و پنجم که برای خانواده ها بسیار مضر است از طریق افرادی که بشناسید.

وی میزان رشد استفاده کاربران ایرانی از نرم افزارهای واتس آپ و تلگرام را در چهار سال اخیر بالاتر از سایر نرم افزارهای عنوان کرد و افزود: در برقراری ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی سه بحث مهم داریم اول اینکه قطعا از وایبر استفاده نکنید چرا که توسط تالمون مارکو از دانشکده تلاویو با هدف جاسوسی طراحی شده است.

فرمانده قرارگاه شهید عاصی زاده یزد در ادامه گفت: در حال حاضر نرم افزار تلگرام از سایر نرم افزارها ضریب امنیتی بالاتری دارد چرا که اوپن سورس است.

قانعی در ادامه تهدیدات امنیتی نرم افزارهای شبکه اجتماعی را به دو دسته تهدیدات ذاتی و تهدیدات ناشی از کاربری نادرست عنوان کرد و گفت: تهدیدات ذاتی که در اکثر نرم افزارها در زمان نصب وجود دارد و به طراح نرم افزار اجازه استفاده از اطلاعات مخاطب خود را می دهد.

وی گفت: عمده تهدیدات ناشی از استفاده نادرست کاربران نیز در امن نبودن این بستر برای مخاطبین است، اما علاوه بر این تهدیدات اعتیاد به این شبکه ها از بدترین تهدیدات می توان یاد کرد.

قانعی در پایان استفاده از شبکه های اجتماعی را یک فرصت برای انتقال مفاهیم سالم و اطلاعات مفید برای اقشار جامعه دانست و گفت: از این شبکه ها می توان استفاده های مفیدی مانند بازاریابی، پایین آوردن هزینه مکالمات ذکر کرد که این دو هدف در ایران کمتر استفاده می شود.

ارسال نظرات