مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی یزد:

مرحله استانی مسابقات تلاوت قرآن در یزد برگزار می شود

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت طی شهريورماه جاری در یزد برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۵۸۵۸۲
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام علی محمد رضایی اظهار داشت: ۱۹۹ نفر در سومین دوره از مسابقات قرآنی تلاوت ثبت نام کرده اند که ۱۲۰ نفر آقا و ۷۹ نفر خانم هستند.  

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات برای توسعه كمی و كيفی آموزش ‌های قرآن ‌کریم و ارتقا سطح توانمندی قاريان و حافظان قرآن كريم در رشته های حفظ ۱۵ جزء پيوسته، حفظ كل و قرائت (تحقیق) برگزار می شود.

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: مرحله استانی این مسابقات پنجم و ششم شهريور ماه سال جاری در این استان برگزار می شود و برگزیدگان به مرحله کشوری که در  ۲۶ و ۲۷ آذر ماه سال جاری برگزار می شود، راه خواهند یافت.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ترغيب قاريان قرآن به حفظ آيات و فهم معانی آن و ارائه تلاوت های زيبا با محوريت القا معانی آيات به شنونده، ترغيب حافظان قرآن به فهم معانی آيات، ايجاد شور قرآنی و زمينه لازم برای حضور قاريان و حافظان به‌ ويژه قاريان و حافظان نوجوان و جوان در رقابتی سالم و ارزشمند و زمينه سازی برای شناسايی، رشد و هدايت استعدادهای قرآنی برشمرد.

حجت الاسلام رضایی همچنین از پایان یافتن مهلت ثبت نام هشتمین دوره مسابقات نورالهدی خبر داد و گفت: در این دوره از مسابقات ۴۳۴ نفر شامل ۳۶۲ نفر خانم و ۷۲ نفر آقا ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: این مسابقات با عنوان « نورالهدی ۸ » بر اساس مفاهيم و تفسير جزء های ۲۴، ۲۵ و ۲۶ قرآن كريم برگزار خواهد شد.

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار داشت: ترويج و گسترش فرهنگ غنی قرآن‌ كريم، ايجاد موقعيت و فضا برای تقويت معلومات قرآنی و آشنایی با نكات كاربردی مفاهيم و تفسير قرآن ‌كريم در بین مردم از اهداف برگزاری این مسابقات است.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه تاکنون هفت دوره از این مسابقات برگزار شده است، تصریح کرد: هشتمین دوره مسابقات نورالهدی ۲۲ آبان ماه در مراكز استان ها و شهرهای بزرگ هر استان برگزار می شود.

 

ارسال نظرات