بیش از 13 هزار هنرجو در هنرستان ها استان مشغول تحصیل هستند

رئیس اداره آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش استان اردبیل از اشتغال به تحصیل بیش از 13 هزار هنرجو در هنرستان ها استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۸۶۳۶
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، به مناسب فرا رسیدن هفته دولت جمعی از کارکنان اداره آموزش های فنی وحرفه ای و کاردانش استان و اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در راستای ایجاد فرهنگ تندرستی و سلامت و با شعار معرفی اهمیت آموزش های فنی و مهارتی به قله سبلان صعود کردند.

علی فتح اللهی رئیس اداره آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش استان در حاشیه این صعود در گفتگو با خبرگزاری بسیج از مشگین شهر گفت: این صعود و فعالیت فرهنگی ورزشی در روزهای پایانی مرداد ماه سال جاری و با هدف معرفی بیش از پیش رشته های تحصیلی شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش موجود در هنرستان های سطح استان انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر 23 رشته فنی و حرفه ای و 58 رشته کاردانش جهت تامین نیروی انسانی متخصص و تکنسین مورد نیاز در هنرستان های سطح استان فعالیت می کنند و در مجموع 13500 نفر هنرجو در سال های دوم و سوم هنرستان ها مشغول تحصیل هستند که این هنرجویان (دانش آموزان) با فراگیری مهارت های لازم توانایی اشتغال در حوزه های صنعتی، خدماتی و کشاورزی استان را کسب می کنند و می توانند به نحو احسن نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی گذشته علاوه بر تجهیزات موجود مرکز بالغ بر 10 میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی تجهیزات آموزشی مورد نیاز هنرستان های استان هزینه شده است.

فتح اللهی تصریح کرد: در این فرصت بدست امده لازم است به اطلاع اولیاء و دانش آموزان سال اول که آماده ورود به سال دوم متوسطه دوره دوم هستند برسد که هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش سطح استان با دارا بودن نیروی متخصص و مجرب و همچنین تجهیزات بروز شده آماده ثبت نام از علاقمندان به رشته های فنی هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه در رشته های فنی و حرفه ای دانش آموزان از اول سال تحصیل به صورت فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل می شود و با توجه به نیاز بازار کار این قشر از دانش آموزان با تخصص های حرفه ای و زودتر از دیگر رشته های تحصیلی وارد بازار کار شده و به صورت تخصصی فعالیت می کنند.

ارسال نظرات