با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان اردویی و راهیان نور بسیج برگزار شد:

مراسم هفتمین روز خاکسپاری شهیدغواص در اردوگاه فرهنگی تربیتی هاشمی نژاد بهشهر

کد خبر: ۸۵۵۸۶۶۹
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، مراسم هفتمین روز خاکسپاری شهید غواص و گمنام، در اردوگاه شهید هاشمی نژاد بهشهر با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسینی دیباجی, مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج و بسیجیان سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و مردم شهید پرور شهرستان بهشهر و مرثیه سرایی مداح اهل بیت برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی دیباجی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور بسیج در این مراسم با اشاره به دوران پهلوی اول و جسارت هایی که رضا خان قلدر به فرمان اربابان غربی اش، علیه مقدسات اسلامی و روحانیت شیعه داشت گفت: رضا خان با هجوم مستقیم به شخص اول مذهبی آن زمان ایران که آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم بود به ایشان تندی کرده و گفته بود من مثل همان شمری هستم که سر امام حسین(ع) را برید و با تو(و امثال تو) هم همان کاری را خواهم کرد که با آنها کردم.

 

وی افزود: اقتدار و عزتی که ایران اسلامی هم اکنون در دنیا دارد مدیون خون شهدا است.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با اشاره به حدیث شریف "مداد الــعـلما افضل من دماء الـشـهداء" گفت: مقام شهید مقامی والاست و برخی عرفا و علما وصیتشان این بود که درکنار مزار شهید دفن شوند.

 

در ادامه وی به درک و معنای مفهوم شهادت از زبان علما و عرفا و خصوصا مقام معظم رهبری پرداخته و خاطره ای در همین رابطه نقل کرد؛ روزی پسر شهید صیاد شیرازی بعد از خواندن نماز صبح به مادر خود گفت: بیا به بهشت زهرا(س) برای زیارت قبر پدر برویم ،هنگامیکه به آنجارسیدند، مشاهده کردند که رهبر انقلاب در حال قرائت فاتحه و نماز کنار قبر پدرشان می باشند. بعد از سلام و احوالپرسی به آقا عرض کردند : شما از کی تا بحال در اینجا تشریف دارید؟

 

ایشان فرمودند : از قبل از نماز صبح (که این واقعه بیانگر این مهم است که امام خامنه ای تا چه اندازه برای شهیدان عظمت قائل است که نیمه های شب به زیارت آنان که به تعـبـیـر امام خمینی(ره) "امـامــــــزاده هـای عـــشقـــند "می رود.)
منبع کوله بار
انتهای پیام/ ف
ارسال نظرات