خبرهای داغ:
استاندار گفت: امامزاده حسین (ع)،مرکز فرهنگی و نماد تاریخ سیاسی معاصر قزوین است.
کد خبر: ۸۵۵۸۷۲۲
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری ،مرتضی روزبه در جلسه ستاد ساماندهی امامزاده حسین(ع) که در محل این امامزاده برگزار شد اظهار کرد: در جوار امامزاده حسین (ع)  قبور شهدا ، علما و مشاهیرقزوین قرار دارد که نشان از اعتبار و جایگاه معنوی و فرهنگی این مکان مقدس است.

وی افزود: متاسفانه سنگ قبربسیاری از علما و شخصیت های مذهبی که در جوار این امامزاده آرمیده اند محو شده که لازم است اهل فن با همراهی هیات امنا  برای این موضوع فکری کرده و حداقل جزوه‌ای را چاپ  و در اختیار زائرین قرار بدهند.

استاندار با بیان اینکه امامزاده حسین(ع) مرکزفرهنگی و معنوی قزوین است اظهار کرد: این امامزاده نماد و جلوه گاه تاریخ سیاسی قزوین به ویژه در دوران معاصر است که نقش زیاد و برجسته‌ای در فعالیت ها و حرکت ها داشته است.

 روزبه با اعلام اینکه  بیشترین اجتماع قزوینی ها مربوط به این مرکز است ادامه داد: فارغ از جایگاه و اثرگذاری فرهنگی و تربیتی این مرکز حتی اگر رفاه جمعیتی که در این امامزاده به عنوان شهروندگرد هم می آیند را هم در نظر بگیریم دلیل قاطع و محکمی برای توجه،ساماندهی و رسیدگی بیشتر به این مجموعه است.

استاندار با بیان اینکه وقتی اراده وجود داشته باشد ساماندهی این مجموعه به راحتی امکان پذیر است تصریح کرد:این اماکن مقدسه با باورها و اعتقادات مردم گره خورده ست که در ساماندهی آنها با مشکل مالی مواجه نیستیم بلکه مهم وجود اراده و همت در مسئولان و مدیران است

وی با تاکید بر ساماندهی جمعه بازاری که هرهفته در جوار امامزاده حسین(ع) دایر می شود خاطر نشان کرد: نباید مردم را به بی‌نظمی ، هرج و مرج و آشفتگی تشویق کرد بلکه باید این نوع فعالیت ها در فضاها و مکان هایی تعبیه و راه اندازی شود که برای مردم و مغازه داران مشکلی بوجود نیاید و از طرف دیگر منجر به ترافیک نشود.

1002/پ 30/ب


ارسال نظرات
پر بیننده ها