سرپرست بهزیستی اردبیل:

آموزش‌های مهارت‌های زندگی در اردبیل توسعه می‌یابد

سرپرست بهزیستی شهرستان اردبیل گفت: آموزش مهارت‌های زندگی تضمینی برای ثبات و برخورداری از زندگی سالم و باکیفیت بوده که این آموزش‌ها در سطح شهرستان اردبیل توسعه و گسترش می‌یابد.
کد خبر: ۸۵۵۸۷۶۶
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل، داور علی‌اکبری درپنجمین نشست نور و امید با موضوع «تاب آوری» در تالار بیضای اردبیلی اظهار داشت: آموزش مهارت‌های زندگی تضمینی برای ثبات و برخورداری از زندگی سالم و باکیفیت بوده که باید تلاش و جدیت بر توسعه این آموزش‌ها در بیان افراد جامعه و به ویژه بانوان باشد.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری چنین نشست‌هایی در سال گفت: یکی از عواملی که در سال‌های اخیر و از دهه 80 به بعد در کانون توجه سازمان‌های بین‌المللی ازجمله یونیسف قرار گرفته توجه به بهداشت و سلامت روانی افراد جامعه است که این مهم توسط یک مجموعه آموزشی در قالب بسته مهارت‌های زندگی سالم توسط یونیسف تعریف و آموزش داده می‌شود.

سرپرست بهزیستی شهرستان اردبیل با تاکید بر توسعه آموزش مهارت‌های زندگی در سطح اردبیل بیان کرد: برای اینکه نیروی انسانی به کارایی و اثربخشی بهره‌وری برسد باید مهارت تاب‌آوری که از مهارت‌های اساسی زندگی به شمار می‌رود، داشته باشند.

در این مراسم استاد جامعه‌شناسی دانشگاه‌های اردبیل نیز با اشاره به اهمیت نقش زنان در محوریت توسعه هر کشور افزود: اگر زنان آسیب ببینند و یا در معرض آسیب باشند این چرخه حمایت از مدار خارج خواهد شد که پیشگیری از این آسیب‌های اجتماعی تنها در سایه همگانی شدن آموزش مهارت‌های زندگی میسر می‌شود.

عبدالهی معنویت را از مهمترین تکنیک های تاب آوری خواند و گفت: موضوع تاب‌آوری یعنی قدرت سازگاری فرد با شرایط استرس‌زا و مصیبت‌بار و بازسازی روحی، روانی در برابر مصیبت‌های ویرانگر زندگی که به فرد مصیبت دیده کمک می‌کند بر سختی‌ها فائق آمده و زندگی را در مسیر عادی خود قرار دهد.

وی اظهار کرد: برخی از افراد به طور طبیعی دارای این ویژگی هستند اما به نظر متخصصان این مهارت مهم قابل یادگیری است یعنی چه مرد و چه زن و چه کودک و چه بزرگسال می‌توانند آن را یاد گرفته و ارتقاء دهند که در این بین زنان و دختران به لحاظ ویژگی روانی زنانه و خصلت‌های فرهنگی جامعه به عنوان محافظ مصائب و مسائل خانواده بیشترین آسیب را دیده و به طور قطع برای بازسازی روحی و روانی بیشتر نیازمند یادگیری این مهارت هستند.

عبدالهی در این حوزه سه اصل مهم شامل انسان اسیر افکار خود است در صورت تغییر در طرز فکر تغییر در زندگی انسان رخ خواهد داد، اصل 10 درصد و 90 درصد که این اصل معتقد است 90 درصد سرنوشت هر انسانی در دست خود بوده و 10 درصد تحت تاثیر عوامل محیطی و اصل خوب که این اصل معتقد است خوش‌بینی و فکر کردن در مورد موضوعات خوب است که نقش تعیین کننده‌ای را در سرنوشت انسان خواهد داشت را مطرح کردند.

پنجمین نشست نور و امید به منظور پرکردن اوقات فراغت زنان و بانوان به همت اداره بهزیستی شهرستان اردبیل و با همکاری امور بانوان استانداری اردبیل با موضوع تاب آوری در تالار بیضای اردبیلی برگزار شد.

ارسال نظرات