روند پیشگیری از تخریب عرصه‌های طبیعی اردبیل تسریع می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: روند پیشگیری از تخریب عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی در استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته سرعت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۵۵۸۷۷۰
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، شهامت هدایت، در جلسه بررسی راهکارهای پیشگیری از تخریب عرصه‌های طبیعی در اردبیل اظهار داشت: با تلاش نیروها و مسئولان مربوطه در حوزه حفاظت و حراست از منابع طبیعی استان امسال بیش از 700 هکتار از عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی در سطح استان اردبیل از دست متعرضان و متخلفان آزادسازی شده است.

وی با تاکید بر برخورد شدید با سودجویان و بهره‌برداران غیرمجاز از منابع طبیعی استان بیان کرد: به منظور تسریع در رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی استان اردبیل دستگاه قضایی استان پرونده‌های مربوط به این زمینه را با جدیت و بدون نوبت و به صورت ویژه بررسی می‌کند تا جلوی تخلفات در این حوزه گرفته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از راه‌اندازی گروه‌های سیار برای جلوگیری از اراضی ملی وعرصه‌های طبیعی در نقاط مختلف استان خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این گروه‌ها و اکیپ‌های سیار تلاش می‌کنیم تا هیچ گونه تخلفی در این عرصه انجام شود و بتوانیم از عرصه‌های طبیعی استان به نحو مثبت و موثر حفاظت و حراست کنیم.

وی با بیان اینکه روند پیشگیری از تخریب عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی در استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته سرعت می‌گیرد، تصریح کرد: خوشبختانه میزان تخریب اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی در سطح استان اردبیل در مقایسه با سایر استان‌های کشور در حد پایینی بوده و بیشترین تخریب نیز در سطح استان مربوط به شهرستان بیله سوار بوده است.

وی از جریمه 6 تا 7 میلیون ریالی برای افرادی که اقدام به تخریب اراضی ملی کنند خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمامی مسیرهای فرعی برای قاچاق چوب‌آلات جنگلی در جنگل‌های استان بسته شده تا افراد سودجو نتوانند از این مسیرها اقدام به قاچاق چوب‌آلات جنگلی از استان کنند.

ارسال نظرات