مسئول جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس ارتش در شمال غرب:

خاطرات ۵۰۰ رزمنده در کشور تدوین شد

مسئول جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب کشور گفت:کارگروه موزه دفاع مقدس در سفر به استان‌های مختلف با بیش از ۵۰۰ رزمنده ارتش مصاحبه و خاطرات آنها را تدوین و عکس و اسناد در این زمینه را جمع‌آوری کرده است.
کد خبر: ۸۵۵۸۷۸۴
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام علی صالحی، در حاشیه بررسی اسناد و مدارک دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: در قالب کارگروه موزه دفاع مقدس گروه‌های مختلف به استان‌های کشور اعزام شده و اقدام به ثبت و ضبط اسناد، مدارک و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس می‌کنند.

مسئول جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب کشور گفت: اسناد و مدارک مربوط به دوران دفاع مقدس در این استان‌ها جمع‌آوری شده و برای نمایش به موزه دفاع مقدس انتقال می‌یابد تا بتوانیم با این امر زمینه‌های آشنایی مردم را با جریان‌های 8 سال دفاع مقدس فراهم آوریم.

وی تصریح کرد: تاکنون کارگروه موزه دفاع مقدس در سفر به استان‌های مختلف با بیش از 500 رزمنده ارتش مصاحبه و خاطرات آنها را تدوین و عکس و اسناد در این زمینه را جمع‌آوری کرده است تا بتوانیم با استفاده از این خاطرات فرهنگ دوران دقاع مقدس را در جامعه نهادینه کنیم.

صالحی با بیان اینکه در حال حاضر موزه دفاع مقدس به عنوان بخشی از موزه انقلاب اسلامی است، افزود: به زودی این موزه در نزدیکی مرقد مطهر امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسیده و فعالیت‌های خود را در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس انجام می‌دهد.

مسئول جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب کشور با اشاره به ثبت و ضبط اسناد، مدارک و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس استان اردبیل بیان کرد: این کارگروه در مدت فعالیت در استان اردبیل عکس‌ها و خاطرات رزمندگان 8 سال دفاع مقدس را حتی در دورترین نقاط استان اردبیل جمع‌آوری کرده و به موزه انقلاب اسلامی انتقال می‌دهد.

ارسال نظرات