مهدی تقوایی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: دولت یازدهم همه همت خود را مصروف مذاکرات و توافق هسته‌ای نمود و حل همه مشکلات را در توافق هسته ای با کدخدا دانست و با وجود این شرایط است که آمریکا یکی از راه‌های نفوذ خود را در عرصه اقتصادی می‌داند.
کد خبر: ۸۵۵۸۸۰۸
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: مدیرکل سابق سیاسی امنیتی استانداری یزد با اشاره به تحریم‌های اقتصادی غرب گفت: یکی از حربه‌های دشمن در جهت تضعیف جمهوری اسلامی ایران ابزار تحریم بود و از سویی دیگر سوء مدیریت‌ها در کنار تحریم‌های مختلف باعث شده فشارهای اقتصادی بسیار سختی بر مردم وارد شود.

مهدی تقوایی با بیان رهنمود‌های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بیان کرد: علیرغم تذکرات مکرر رهبری به مسئولین و دولت‌ها در خصوص برنامه‌های اقتصادی و توجه به توانمندی‌های داخلی برای گذر از مشکلات اقتصادی ولی متأسفانه به آن عمل نشده است.

تقوایی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ اقتصادی غرب اظهار داشت: دولت یازدهم همه همت خود را مصروف مذاکرات و توافق هسته‌ای نمود و حل همه مشکلات ارضی و سمایی را در توافق هسته ای با کدخدا دانست و با وجود این شرایط است که آمریکا یکی از راه‌های نفوذ خود را در عرصه اقتصادی می‌داند.

وی افزود: وابسته کردن اقتصاد کشور به خارج، کاهش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، از بین رفتن تولید ملی با هجوم کالاهای خارجی در سایه توافق صورت گرفته و باید به این موضوع توجه کرد که باز شدن بازارهای داخلی به روی خارجی‌ها به وابسته شدن کشور به بیگانگان کمک خواهد کرد و طبیعتاً به دنبال آن در عرصه سیاسی و بین المللی هم در موضع ضعف قرار خواهیم گرفت.

کارشناس مسائل سیاسی استان با بیان اهمیت اقتصاد مقاومتی افزود: مسئولین کشور اگر دلسوز ملت، کشور و نظام هستند می‌بایست در این شرایط توجه و رویکردشان به تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از گذشته باشد.

تقوایی ادامه داد: متأسفانه اقتصاد مقاومتی هم مانند بسیاری از موضوعات دیگر لقلقه زبان شده و نشانه‌ای از تلاش و همت برای تحقق آن به چشم نمی‌آید.

وی با اشاره به صحبت‌های برخی افراد در خصوص رابطه با آمریکا گفت: برخی در درون نظام فقط به دنبال رابطه با آمریکا هستند و وقتی به صحبت‌های آقای هاشمی و برخی اصلاح طلبان تندرو مبنی بر شکسته شدن تابوی مذاکره با آمریکا توجه می کنیم صریحاً موضوع رابطه با امریکا را در سایه مذاکرات مطرح می کنند.

تقوایی ادامه داد: عده‌ای در داخل به دنبال تطهیر چهره آمریکا هستند؛ به خصوص برای نسلی که کمتر شاهد جنایت‌ها و خیانت‌های مستقیم آمریکایی‌ها بوده و در فضای غبار آلوده‌ای که رسانه‌ها بوجود آورده‌اند جنگ تحمیلی، سقوط هواپیمای مسافربری، کمک‌های مستقیم به معاندین نظام و صدها جنایت دیگر آمریکا در حق مردم ما را ندیده‌اند.

مدیرکل سابق سیاسی امنیتی استانداری یزد تصریح کرد: برخی آقایون می خواهند با استفاده از فرصت مذاکره با آمریکا در موضوع هسته‌ای اهداف خود را عملی کنند از این رو به شایعه پراکنی می‌پردازند و صحبت از حضور مک دونالد، نماد سلطه و حضور فرهنگ غرب در ایران می‌کنند.

تقوایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در یزد که فرمودند: « اگر روزی احساس شود که رابطه با آمریکا به نفع کشور است اولین کسی که پیش قدم می شود خودم هستم» ادامه داد: رابطه با آمریکا زمانی به نفع ایران خواهد بود که ایران در موضع قدرت باشد و علاوه بر این آمریکا نیز سیاست‌های خود را در برابر ایران اسلامی، منطقه و امت اسلامی تغییر داده باشد؛ که اگر غیر از این باشد چیزی جز سلطه مجدد آمریکا بر کشور نخواهد بود.

 

ارسال نظرات