رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان

صرفه‌جویی 250 میلیون مترمکعب آب در آبیاری شالیزارها/ 730 هزار تن برنج در گیلان تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه استفاده از روان‌آب‌ها به جای آب سدها در آبیاری شالیزارها موجب صرفه‌جویی 250 میلیون مترمکعبی آب در استان شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 730 هزار تن برنج در این استان تولید شود.
کد خبر: ۸۵۵۸۸۶۸
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا شعبان‌نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان  با بیان اینکه برداشت شلتوک برنج در 87 درصد از شالیزارهای استان به پایان رسیده، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون و 100 هزار تن شلتوک برنج در این استان تولید شود.

وی افزود: از 208 هزار هکتار شالیزاری که تاکنون برداشت شلتوک برنج در آن انجام شده 152 هزار هکتار آن با ماشین  و بقیه با دست انجام شده است.

شعبان‌نژاد تصریح کرد: از یک میلیون و 100 تن شلتوک برنج حدود 730 تن برنج بدست می‌آید که این رقم مشابه به میزان برنج تولیدی سال گذشته در گیلان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سطح زیر کشت برنج در این استان 238 هزار هکتار است، بیان داشت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی تمرکز کشت برنج در استان‌های مازندران، گیلان و قسمتی از گلستان است.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه در سال زراعی جاری برای کشت برنج با مشکل کمبود آب مواجه بودیم، تصریح کرد: علیرغم کم آبی با مدیریت این مشکل را پشت سر گذاشتیم و به جای استفاده از آب سدها از روان‌ آب‌ها برای آبیاری شالیزارها در این استان استفاده شد و به این ترتیب 250 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی به عمل آمد.

وی در مورد خرید توافقی برنج در سال جاری اظهار داشت: تا الان بازار روند خوبی دارد و مشکل خاصی نداریم، ولی اگر نوسان قیمت موجب ضرر به کشاورزان شود، قطعا طرح خرید توافقی برنج را در سال جاری باز هم به اجرا در می‌آوریم.

ارسال نظرات