با حکم رئیس بنیاد مستضعفان مدیرعامل سابق شرکت نفت بهران جایگزین هدایت‌الله خادمی در شرکت حفاری شمال شد.
کد خبر: ۸۵۵۸۸۹۴
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، هدایت الله خادمی پس از 7 سال از ریاست بر شرکت حفاری شمال کنار رفت و عزت الله حجازی مدیرعامل سابق نفت بهران به عنوان مدیرعامل جدید شرکت حفاری شمال منصوب شد.

این گزارش حاکی است با رفتن هدایت الله خادمی مدیرعامل سابق شرکت حفاری شمال به نظر می رسد دیگر فشارها از روی شرکت حفاری شمال کاسته می شود.

بر اساس این گزارش اختلافات هدایت الله خادمی با مجموعه وزارت نفت و مدیران دولتی و خصوصی از زمانی آغاز شد که دکل سحر یک از کار کنار گذاشته شد و دکل هندی آبان بر سرکار ماند.

پس از این تصمیم مدیرعامل سابق حفاری شمال در یک نشست خبری ماجرای پشت پرده ورود دکل های خارجی آبان و حمایت برخی از مدیران از این دکل ها را برملا کرد که منجر به واکنش های مختلف رسانه ای در این زمینه شد.

با اوج گرفتن اعتراضات به این تصمیم که منجر به کارآفرینی برای هندیها می شد، وزیر نفت اعلام کرد از مدیرعامل شرکت حفاری شمال شکایت می کند تا اختلافات زنگنه و خادمی بیش از پیش شود.

کشمکش های میان یک شرکت خصوصی و وزارت نفت نهایت کار را به مجلس کشاند که در نتیجه 70 نماینده به رئیس جمهور نامه دادند که بیژن زنگنه وزیر نفت گویا فراموش کرده است اولویت کار با شرکت های ایرانی است؛ پس از آن و فشارهایی که به وزارت نفت وارد شد رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ممنوعیت استفاده از شرکت های خارجی با وجود شرکت های ایرانی را اعلام کرد و قرار شد دکل حفاری سحر یک به موقعیت قبلی خود بر گردد.

ولی فشارهایی که از سوی برخی جریانها به شرکت حفاری شمال و هدایت الله خادمی وارد می‌شد در نهایت منجر به تغییر مدیرعامل شرکت حفاری شمال شد، به نظر می رسد این تغییرات تاوان انتقاد از نحوه مدیریت در صنعت نفت است.

برخی رسانه‌ها اخیرا طی گزارشاتی اعلام کرده اند ردپای این جریان ها به یکی از مدیران ارشد وزارت نفت در دوره نخست وزارت زنگنه بر نفت باز می گردد.

ارسال نظرات