در میان استان های کشور بیشترین متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی براي اجاره هر مترمربع زیربنـاي مسـکونی معامله شده 164359 ریال در استان تهران و کمترین آن 19655 ریال در استان چهار محال و بختیاری بوده است.
کد خبر: ۸۵۵۸۹۱۴
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، مرکز آمار ایران طی گزارشی به بررسی وضعیت قیمت فروش ساختمان‌های مسکونی، زمین، ساختمان کلنگی یا اجاره مسکن پرداخته است.

وضعیت خرید و فروش خانه‌های کلنگی

بر این اساس؛ قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمانهاي مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاههاي معـاملات ملکـی درکل کشور 11831 هزار ریال بوده است که نسبت به دوره قبل افزایش 2.3 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 6.1 درصد کاهش داشـته (متوسط دوره است هاي قبل با استفاده از روش جدید محاسبه شده است)

همچنین تعداد معاملات فروش زمـین یـا زمـین سـاختمان هـاي مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاههاي معاملات ملکی در نسبت به کل کشور نسبت دوره قبل 18.9 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 8.4 درصد، کاهش داشته است.

در میان استانهاي کشور، بیشترین متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمانهاي مسکونی کلنگـی معاملـه شـده 39747 هزار ریال در استان تهران و کمترین آن 581 هزار ریال در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است. 

همچنین کمترین میزان قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمانهـاي مسـکونی کلنگـی، مربـوط بـه اسـتان یـزد بـا 82 هزار ریال و بیشترین میزان آن در استان تهران با248683 هزار ریال به دست آمده است. 

متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربناي مسکونی

متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربناي مسکونی معامله شده از طریق بنگاههاي معـاملات ملکـی در سـطح کـل کشـور 14941 هزار ریال بوده است که نسبت به دوره قبل 4.3 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 5.2 درصد افزایش داشته است. (متوسـط دوره هـاي
قبل با استفاده از روش جدید محاسبه شده است)

همچنین تعداد معاملات فروش هـر مترمربـع زیربنـاي مسـکونی معاملـه شـده از طریـق
بنگاههاي معاملات ملکی در سطح کل کشور نسبت به دوره قبل 11.0 درصد کاهش و نسبت به به دوره مشابه سال قبـل 9.0 درصد افـزایش درصـد داشته است.

مقایسه متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربناي مسکونی در میان استانهاي کشور نشان میدهد که بیشتـرین آن 35159 هزار ریال در استان تهران و کمترین آن 1845 هزار ریال در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است. 

از سوي دیگر، کمترین قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربناي مسکونی در معاملات انجام شده در این دوره مربوط به استان کرمان با 97 هزار ریال و بیشترین میزان آن متعلق به استان تهران با 241753 هزار ریال بوده است. 

بیشترین اجاره ماهانه در استان تهران

متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی براي اجاره یک مترمربع زیربناي مسکونی از طریـق بنگـاه هـاي معـاملات ملکـی در سطح کل کشور 69340 ریال بوده است که نسبت به دوره قبل 2.6 درصد و نسبت به دوره مشابه سـال قبـل 12.8 درصـد افـزایش داشـته
است(متوسط دوره هاي قبل با استفاده از روش جدید محاسبه شده است).

همچنین تعداد معاملات اجاره ماهانه به عـلاوه سـه درصـد ودیعـه پرداختی براي اجاره یک مترمربع زیربناي مسکونی از طریق بنگاههاي معاملات ملکی در سطح کل کشور 25.1 درصد کاهش و نسبت بـه دوره مشابه سال قبل 1.0 درصد افزایش داشته است.

در میان استان های کشور بیشترین متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی براي اجاره هر مترمربع زیربنـاي مسـکونی معامله شده 164359 ریال در استان تهران و کمترین آن 19655 ریال در استان چهار محال و بختیاری بوده است. 

همچنین کمترین اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی براي اجاره هر مترمربع زیربناي مسکونی این دوره مربوط به استان قزوین ریال با 1700 ریال و بیشترین آن مربوط به استان تهران با 931435 ریال بوده است.
منبع: مشرق
ارسال نظرات